مردم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که ایران زنده و مقاوم است
کد خبر: 3645027
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

مردم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که ایران زنده و مقاوم است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار اسبق اصفهان گفت: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس از سرزمین خود دفاع کردند و به کشورهای دنیا و مخصوصا خاورمیانه نشان دادند که ایران زنده و مقاوم است و هرگز اجازه تجاوز و اجرای نقشه‌های تجزیه‌طلبانه را نخواهند داد.

سید‌محمود حسینی، استاندار اسبق اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از اصفهان، در رابطه با مهم‌ترین پیام دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم ایران در مقابل هر تهاجم خارجی‌ای که به هر نحوی استقلال و تمامیت ارضی کشور را مورد تهدید قرار دهد، متحد شده و با آن مقابله و از تمام توانشان برای دفع متجاوز استفاده می‌کنند و این مهم‌ترین پیام هفته دفاع مقدس است.
وی در خصوص دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه داخلی و خارجی ادامه داد: جنگ، مصیبت‌ها و مشکلاتی برای هر دو طرف درگیر دارد؛ مردم ایران هم در طول جنگ، شهدا و جانبازان زیادی تقدیم کردند و سرمایه‌های اقتصادی بسیاری در کشور از بین رفت.
حسینی بیان کرد: مردم ایران در این جنگ از سرزمین خود دفاع کردند و به کشورهای دنیا و مخصوصا خاورمیانه نشان دادند که ایران زنده و مقاوم است و هرگز اجازه تجاوز و اجرای نقشه‌های تجزیه طلبانه را نخواهد داد. شکوفایی و بالندگی نیروهای مردمی در شرایط آن زمان سرمایه مهمی بود که برای ما به وجود آمد.
وی خاطرنشان کرد: ما در زمان جنگ در زمینه جنگ افزارها و تولیدات به دستاوردهای مهمی دست پیدا کردیم؛ ولی به هرحال جنگ، جنگ است و هیچ کشوری از آن استقبال نمی‌کند، اما زمانی که تحمیل می‌شود باید دفاع کرد. 
استاندار اسبق اصفهان ادامه داد: همانطور که مردم هنوز به خاطر دارند، حمله تمام عیار صدام به ایران آن هم  با کمک دولت‌های منطقه و چراغ سبز ابرقدرت‌ها، برای حکومت و مردم غافلگیر کننده بود؛ چرا که صدام هم حمله هوایی به فرودگاه‌های کشور و حمله زمینی را به بیش از هزار کیلومتر از مرزهای ما آغاز کرده بود و حتی بعضی از شهرها مثل خرمشهر را اشغال و آبادان را محاصره کرد و تا نزدیکی شهرهایی مانند اهواز و دزفول نیز پیش رفت.
حسینی با بیان اینکه کشور با توجه به پشت سر گذاشتن انقلاب و تغییرات در شرایط نامساعدی برای دفاع داشت، ادامه داد: ایران به خوبی در مقابل متجاوزان دفاع کرد؛ به ویژه در آن زمان نیروهای مردمی و بسیج کمک زیادی به سپاه و ارتش کردند و برای مقابله با دشمن به پا خاستند و در فاصله دو سال خرمشهر و اکثر نقاط اشغالی را پس گرفتند.
وی اضافه کرد: در آن زمان قدرت‌های بزرگ و کشورهای منطقه دیگر مانند قبل مصمم به مقابله با ایران نبودند و متوجه شدند که نمی‌توانند کشور ما را نابود یا تجزیه کنند و از آن زمان جنگ به صورتی فرسایشی درآمد و ابرقدرت‌ها هم نمی‌خواستند که این جنگ پیروزی داشته باشد.
استاندار اسبق اصفهان اضافه کرد: در آن زمان ایران به صورت همزمان در دو جبهه می‌جنگید؛ یکی در مرزها و در مقابل صدام و دیگری در صحنه بین‌المللی در سازمان ملل و در تعامل با دیگر کشورها که البته این مهم باعث شد ایران از لحاظ دیپلماسی پیشرفت‌های خوبی داشته باشد. 
حسینی گفت: در زمانی که صدام جنگ نفتکش‌ها و جنگ شهرها را آغاز و از سلاح‌های شیمیایی برعلیه مردم کرد و علیه مردم مناطق مرزی ما استفاده کرد، ایران تلاش زیادی کرد تا مظلومیت خود را به دنیا نشان دهد.
حسینی گفت: همین سیاست‌های غلط صدام و حامیانش بود که حکومت مرکزی را از مردم کردستان گرفت که نتایج سوء آن تا سال‌ها ادامه داشت و حتی این روزها هم شاهد آن هستیم.به هر حال ایران در این مذاکرات و نبردها اجازه نداد که قوای متجاوز کوچکترین دستبردی به کشور ما بزند و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای شناخته شد.
وی خاطرنشان کرد: ایران توانست در فاصله دو سال دشمن متجاوز را از اکثر نقاط اشغالی بیرون و موقعیتی برتر پیدا کند. البته عوامل مختلفی باعث شد که جنگ در آن زمان خاتمه نیافت و حالتی فرسایشی پیدا کند که باعث شد خسارت‌های زیادی به نفتکش‌ها، سکوها و مراکز صنعتی کشورمان وارد شود و جنگی شیمیایی که تلفات زیادی داشت، آغاز شود. با این حال اصل این جنگ همان عنصر مقاومت بود که کاملا تجلی پیدا کرد.  
captcha