کشتار مسلمانان میانمار نتیجه تفرقه کشورهای اسلامی است
کد خبر: 3645049
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

کشتار مسلمانان میانمار نتیجه تفرقه کشورهای اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد: دبیر اندیشکده دفاع و امنیت ملی مرکز الگوی اسلامی ـ‌ ایرانی پیشرفت گفت: استکبار جهانی با محوریت آمریکا و انگلیس به دنبال ایجاد تفرقه شدید بین مسلمان جهان است و اگر جهان اسلام وضعیت متحدی داشت قطعا این کشورهای مرتجع جرأت نمی‌کردند چنین اقدامات فجیعی را در جهان اسلام و از جمله نسل‌کشی در میانمار انجام دهند.

مصطفی ایزدی، دبیر اندیشکده دفاع و امنیت ملی مرکز الگوی اسلامی ـ‌ ایرانی پیشرفت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص جنایات صورت گرفته در میانمار، با تأکید بر ضرورت اتحاد مسلمانان جهان اسلام، اظهار کرد: استکبار جهانی با محوریت آمریکا و انگلیس به دنبال ایجاد تفرقه شدید بین مسلمان جهان است و اگر جهان اسلام وضعیت متحدی داشت قطعا این کشورهای مرتجع جرأت نمی کردند، چنین اقدامات فجیعی را انجام دهند.
وی تاکید کرد: این تفرقه و این بی‌تفاوتی‌ها، نتیجه‌‌اش به خاک و خون کشیدن و کشتار مسلمانان مظلوم و مستضعف در کل جهان اسلام و بخصوص امروز نسل‌کشی مسلمان میانمار است.
ایزدی در ادامه در مورد نسل‌کشی مسلمانان میانمار، تصریح کرد: این قضایایی که در سالهای اخیر در میانمار رخ داده است یک حرکت حساب شده علیه کشورهای مسلمان در جهان اسلام به شمار می‌رود که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.
ایزدی، عدم واکنش کشورهای مرتجع به کشتار مسلمانان جهان را تأسف بار دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی از کشورهای مرتجع کوچکترین واکنشی به این موضوع نشان ندادند و این حادثه واقعا دردناک است.
وی با اشاره به نقشه‌های شوم آمریکا و انگلیس، عنوان کرد: ایجاد رژیم صهیونیستی خود یک حرکت استراتژیک بود که از طرفی به ضرر یهودیان بود و از سویی دیگر، اختلاف و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان جهان را موجب شد.
دبیر اندیشکده دفاع و امنیت ملی مرکز الگوی اسلامی ـ‌ ایرانی پیشرفت ادامه داد: با این وجود این کشورهای معاند باز هم به این امر اکتفا نکردند و جنگ مذهب علیه مذهب را با حرکت داعشی‌ها به راه انداختند.
ایزدی در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی و دفاع از حقوق مسلمانان و مردم میانمار نیز گفت: خط مشی حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب این است که بر آموزه‌های دینی و قرآنی اهتمام بورزیم و یاری‌رسان مسلمان در سراسر جهان اسلام باشیم.
دبیر اندیشکده دفاع و امنیت ملی مرکز الگوی اسلامی ـ‌ ایرانی پیشرفت با اشاره به بیانات حضرت امام(ره)، عنوان کرد: ما باید پیرو راه امام راحل در خصوص اهتمام ورزیدن به امور مسلمان باشیم، چرا که ایشان فرمودند: «ما شریک غم همه مظلومان جهان هستیم».
وی امدادرسانی جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به مسلمانان کشور میانمار را متذکر شد و تصریح کرد: کشور ما در امدادرسانی سیاسی و دیپلماتیک و کمک مستشاری به ملل مستضعف و غیرمعارض تلاش می‌کند.
ایزدی با بیان اینکه این امر نشانگر تعهد جمهوری اسلامی ایران به سرنوشت مسلمانان است، عنوان کرد: ایران اسلامی با قتل عام‌های مسلمانان و آتش زدن خانه‌های آن‌ها به شدت  برخورد کرده است و آنچه اکنون در دستور کار ما قرار دارد، امدادرسانی است.
دبیر اندیشکده دفاع و امنیت ملی مرکز الگوی اسلامی ـ‌ ایرانی پیشرفت اضافه کرد: اما بیش از این باید در این رابطه فعال باشیم و از توانمندی‌های کشورهای همسایه میانمار، خصوصا آسیای جنوب شرقی و کشورهای بزرگ اسلامی بهره‌مند شویم.
captcha