آتش به اختیار مدنظر رهبری، یك توصیه قرآنی است/ مؤسسات مردمی منتظر بودجه نمانند
کد خبر: 3645059
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
شاهسونی:

آتش به اختیار مدنظر رهبری، یك توصیه قرآنی است/ مؤسسات مردمی منتظر بودجه نمانند

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشورمان با یادآوری آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى»، این آیه را مصداق كامل آتش به اختیار عنوان كرد و گفت: توصیه مقام معظم رهبری برگرفته از آیات قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره آتش به اختیار گفت: شاخصه اصلی آتش به اختیار در مسائل فرهنگی، قطعاً فعالیت‌های قرآنی است.

آتش به اختیار مسائل فرهنگی، قطعاً انجام فعالیت‌های قرآنی است

وی افزود: با توجه به سایر منویات مقام معظم رهبری درباره حفظ، تدبر و قرائت قرآن كریم، مسلماً شاهد مثال كارهای اصلی فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی هستند كه و هیچ شك و شبهه‌ای نیز در این مسئله نیست بنابراین نمود بارز و اصلی آتش به اختیار باید در فعالیت‌های قرآنی باشد یعنی تمركز اصلی نیروهای جبهه انقلاب و فرهنگی باید قرآن در كنار اهل بیت(ع) باشد.

مؤسسات مردمی با همه مشكلاتشان، انصافاً آتش به اختیار عمل كردند

شاهسونی با یادآوری اینكه منظور معظم‌له از آتش به اختیار، انجام كارهای نابسامان و هرج و مرج نیست بلكه انجام یك كار تمیز و منظم فرهنگی است، گفت: در سال‌های گذشته مؤسسات قرآنی با همه مشكلات و دغدغه‌هایی كه داشتند انصافاً سعی كردند خودشان را خوب نشان دهند و كار كنند و این همان آتش به اختیار است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور ادامه داد:‌ زمانی آتش به اختیار را در میدان جنگ بیان می‌كنند كه دیگر شاید انسجام رزمی نداشته باشند لذا فرمانده آتش به اختیار اعلام می‌كند تا هر كسی هر كاری از دستش بر می‌آید انجام دهد؛ در این مقوله نیز همین‌طور است و باید هر كسی هر كار از توانش بر می‌آید انجام دهد و منتظر امكانات و مساعدت‌های مسئولان و دیگران ننشیند.

نباید منتظر بودجه و امكانات بمانیم تا كاری انجام دهیم

وی با اشاره به آیه 46 سوره سبأ «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...؛ بگو من فقط به شما یك اندرز مى‏ دهم كه دو دو و به تنهایى براى خدا به پا خیزید...»، گفت: این آیه همان معنی آتش به اختیار است؛ یعنی نباید بگوییم بودجه،‌ امكانات و فضا و مكان نیست، باید از همین‌ها كه هست استفاده كنیم زیرا این یك توصیه قرآنی است و توصیه مقام معظم رهبری نیز برگرفته از آیات قرآن است.

نتیجه آتش به اختیاری در عرصه قرآنی، قطعاً یاری خداوند است

شاهسونی تأكید كرد كه قرآنیان باید توصیه مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و منتظر امكانات، بودجه و مساعدت‌ها نمانند و حركت كنند و قطعاً خدا هم یاری می‌كند و این همان وعده الهی است كه فرمود «...إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْكُمْ...؛ ... اگر خدا را یارى كنید یاریتان مى ‏كند...» (آیه 7 سوره محمد) كسی كه دین خدا را یاری كند، قطعاً خدا یاری خود را می‌رساند و به او كمك خواهد كرد.

مؤسسات مردمی آتش به اختیار مدنظر رهبری را جدی بگیرند

وی اضافه كرد: این مسئله تنها درباره شخص نیست بلكه درباره مؤسسات قرآنی هم هست و وقتی خداوند ببیند ما تلاش می‌كنیم قطعاً یاری خود را همراه ما خواهد كرد لذا امیدواریم كه مؤسسات قرآنی آتش به اختیاری مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و واقعاً هر كسی هر كاری كه از توانش بر می‌آید برای قرآن انجام دهد.

captcha