عزای امام حسین(ع) خاموش‌شدنی نیست
کد خبر: 3645096
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
آیت‌الله ایمانی:

عزای امام حسین(ع) خاموش‌شدنی نیست

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزاری همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در 42 كشور دنیا را نشان دهنده این مسئله دانست كه عزای امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست و از مردم نیز خواست تا حرمت این ایام را نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 31 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به برگزاری مراسم پرشكوه شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: این مراسم هم در ایران اسلامی و هم در 42 كشور دنیا برگزار شد كه نشان می‌دهد عزای امام حسین(ع) خاموش نشده و نمی‌شود و نخواهد شد.

وی از مردم خواست تا حرمت این ایام را نگه دارند و ادامه داد: ما هر چه داریم از حسین‌بن علی(ع) است و به آن حضرت تمام زندگیمان بدهکاریم؛ كاری نكنیم كه امام حسین(ع) ما را از چشم خود بیندازد؛ برخوردمان، نوع پوشیدن لباسمان و نوع خارج شدن از منزلمان در این ایام با ایام دیگر باید متفاوت باشد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه مغازه‌های خود را سیاه پوش كنیم، گفت: این نكته را به كسانی كه از بركت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نان می‌خورند یعنی مغازه‌داران اطراف حرم و خیابان‌های منتهی به حرم و همه نقاط شیراز عرض می‌كنم كه نام امام حسین(ع) را بر سر درب مغازه‌های خود بگذارند و نشان دهند كه شیعه امام علی(ع) هستند.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت:‌ ما در دوران دفاع مقدس نه یك امتیاز سیاسی به دشمنان دادیم و نه یك وجب خاك ما در اختیار دشمنان قرار گرفت. با اینکه دشمن برای گرفتن تهران در عرض یک هفته خود را آماده ساخته بود و برای از بین بردن حکومت خود را آماده کرده بود اما هشت سال این دفاع به طول انجامید.

وی ادامه داد: عزیزان فراوانی در این ایام رشد کردند و اوج گرفتند و به شهادت رسیدند، عده‌ای جانباز شدند، عده‌ای جزو آزادگان و جمعی در آمدند اما هر چه بود نیروهای سپاه،‌ بسیج، ارتش،‌ عشایر،‌ نیروی انتظامی و همه كسانی كه كاری از آن‌ها ساخته بود، وارد عرصه شدند آن هم با اشاره و فرماندهی امام راحل و پشت ایشان نیز فرماندهی حسین‌بن علی(ع) بود.

آیت‌الله ایمانی این نكته را یادآور شد كه نام كربلا بود که عزیزان ما را به جبهه‌ها می‌کشاند و عشق به شهادت بود که فرزندان این شهر و دیار و این کشور را در مرزها درگیر دشمنان كرد، نه سرما و نه گرما، نه سختی و نه آسانی هیچ‌کدام بر آن‌ها تأثیر نداشت آنچه موثر بود جلب رضای دوست و رسیدن به کربلا و یاد حسین‌بن علی(ع) بود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه بعد از هزار و سیصد و چند سال باز گرمی جبهه‌های مقدس می‌بینیم به نام کربلا، عاشورا، امام حسین(ع) و زیارت امام حسین(ع) بود و هر چه هست به نام مقدس اباعبدالله الحسین(ع) است؛ ما که شیعه او هستیم، گاندی که هیچ مکتب الهی و معنوی و وحیانی را قبول نداشته می‌گوید: به برکت نام حسین(ع) و قیام او ملت هند پیروز شدند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اشاره كرد و گفت: بازگشایی مدارس به معنای این نیست که چند ساعت فرزندان ما در محیط آموزشی مدرسه بنشینند و بعد به منزل برگردند و مطالبی را بیاموزند، خیر بالاتر از آن است، آموزش و پرورش ما باید این‌ها را برای زندگی آماده کند، اندیشه این‌ها را بارور كند، افکار این‌ها را به قدرت برساند، بتوانند روی پای خود بایستند، از اتکای به دیگران دست بردارند، انسان‌هایی مستقل و غیر متکی به دیگران باشند و انسان‌هایی در این کلاس‌ها تربیت شوند که فردا وقتی به جامعه وارد شدند دنبال اینکه از امکانات دولتی استفاده کنند نباشند و خودشان ایجاد امکانات كنند.

آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: گاهی اوقات می‌بینیم فرزندان این کشور طفیلی دیگران بار آمده‌اند، از استقلال فکری و اغنای اندیشه کمتر با آنان سخن گفته شده است، کتابی داده شده آن کتاب را خواندند و حفظ کردند و نمره آوردند؛ اینکه راه نیست، این آموزش ممکن است باشد اما پرورش و تربیت نیست و رشد دادن فرزند برای فردای جامعه نیست، او را به کار انداختن و از افکار و اندیشه‌های او بهره بردن و او را فعال كردن با خواندن کتاب‌ها به طور حفظی عملیاتی نمی‌شود.

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه مسئولیت آموزش و پرورش فوق‌العاده سنگین است،‌ گفت: اگر سند تحول آموزش و پرورش مورد مطالعه قرار داده باشند جان سند تربیت فرزندان برای اجتماعی بهتر و بالاتر و برتر در آینده است و ما انتظار داریم که این کار را انشاء‌الله عزیزان آموزش و پرورش ما و همه کشور انجام بدهند و سند تحول را مورد نظر قرار بدهند .
وی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن سالروز حمله عربستان به برج‌های دوقلوی آمریكا با همراهی و اتفاق سی آی ای آمریكا اشاره كرد و گفت: نام اقدام‌کنندگان مشخص است، نام عربستان و افرادی که از این کشور این حمله انتحاری را انجام دادند معین است، عربستان را رها کردند و آمدند دامن افغانستان را گرفتند، عربستان حمله می‌کند افغانستان چوبش می‌خورد و این منطق آمریکا و زورگویان عالم است و واقعاً باید به حال دنیا گریه کرد و تأسف خورد که چه کسانی آمدند در کشورآامریکا حکومت به دست گرفتند که هیچ عرفیاتی از عرف انسانی را عمل نکرده و قبول نکردند و پایبند به آن نبودند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: به افغانستان حمله می‌کنند می‌گویند می‌خوهیم با تروریست مبارزه کنیم؛ از سوم مهر 2001 تا به امروز حدود شانزده سال این کشور اشغال شده به چه بهانه‌ای! این بدبختی باید به کجا بیان کرد و از چه کسی کمک خواست و بعد هم به عراق حمله کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعتقاد دارد كه همه این‌ جنایات آمریكایی‌ها بر سر ایران بود، همه می‌دانند و خبر دارند اما هم در افغانستان نتیجه بالعکس گرفتند و هم در عراق نتیجه صد در صد وارونه گرفتند و امروز هم آن چه در یمن اتفاق می‌گذرد خواهید دید به ضرر آمریکا و عربستان به طور قاطع تمام خواهد شد؛ آنچه در بحرین می‌گذرد نیز به همین شکل، همانگونه که آنچه در سوریه و در لبنان انجام دادند و امروز می‌بینید همه آن‌ها علیه آمریکا به کار گرفته شده است.

وی یادآور شد: رئیس جمهور سوریه نامه می‌نویسد و با بسم‌الله الرحمن رحیم نامه‌اش را شروع می‌کند؛ کشوری که بعثی بود و بعث حاکم بود امروز دارد بسم‌الله اول نامه‌اش می‌نویسد و به مقام معظم رهبری خطاب می‌کند حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، کلمه امام درباره او به‌کار می‌برد، کلمه رهبر انقلاب اسلامی درباره او به‌کار می‌برد باید آمریکا دق كند و ترامپ از این غصه بمیرد و نابود شود، این نتیجه ظلم و نتیجه راه غلط رفتن و با آرمان سید الشهدا داشتن است.

captcha