اخلاص و احترام به استاد؛ رمز موفقیت طلاب
کد خبر: 3645289
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
حجت‌الاسلام حیدری عنوان کرد:

اخلاص و احترام به استاد؛ رمز موفقیت طلاب

گروه اجتماعی: امام جمعه ایوان با بیان اینکه اخلاص و احترام به استاد رمز موفقیت طلاب در تحصیل است، گفت: احترام به استاد از مهمترین وظایف طلاب است و بزرگان دین و علما نیز به این مساله تاکید فراوانی داشته و آن را سبب تعالی و پیشرفت حوزویان دانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج) ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی حیدری، امام جمعه ایوان امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه زینبیه (س) شهرستان ایوان، اظهار کرد: با توجه به سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، وظیفه ما طلاب جهت تروبج فرهنگ ناب حسینی و زینبی شروع می‌شود که در وهله اول باید اخلاص را مدنظر داشته باشیم.
وی افزود: اخلاص یعنی اینکه انسان کار را برای خدا و به عشق انجام وظیفه کند؛ کار را برای هوای نفس، برای رسیدن به مال، به ثروت و... نکند. که این هم با دقت در رفتار علنی و مخفی شخص مشخص است.
حیدری اضافه کرد: احترام به استاد از مهمترین وظایف طلاب است و بزرگان دین و علما نیز به این مساله تاکید فراوانی داشته و آن را سبب تعالی و پیشرفت حوزویان دانسته‌اند.
عابدی، مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان نیاز به الگوی رفتاری و نمونه دارد، اظهار کرد: امامان معصوم(ع) و نیز حضرت زهرا(س) تمام شرایط الگو بودن را دارند و عقل حکم می‌کند انسان دنباله روی کسانی باشد که تاریخ کمالات و فضایل آنها را در خود نهفته است.
وی با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در طول تاریخ مردم نسبت به حوزه‌های علمیه نگاه متفاونی داشته‌اند و ما به عنوان شاگرد امام زمان(عج) باید با رفتار و گفتار خود انتظار مردم را در نظر بگیریم و در حفظ آبروی حوزه‌های علمیه تلاش مضاعفی به کار بریم.
مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) ضمن قدردانی از مبلغین عنوان کرد: مبلغین تمام همت خود را برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) در این شهرستان و روستاها در این ایام به نمایش گذاشته‌اند و لازم است بیش از پیش به مراسم سخنرانی و روضه‌خوانی بپردازند، مردم را به این مراسم جذب کرده و مسایل دینی را به  آنها بیاموزند.
captcha