درخواست سازمان همکاری اسلامی برای لغو همه‌پرسی کردستان عراق
کد خبر: 3645342
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای لغو همه‌پرسی کردستان عراق

سازمان همکاری اسلامی از ریاست اقلیم کردستان خواست همه پرسی جدایی از عراق را بی درنگ لغو کند چرا که خلاف قانون اساسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، دبیرخانه این سازمان صبح امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به طرح همه پرسی که قرار است پس فردا (دوشنبه) در اقلیم کردستان عراق برگزار شود، در یک درخواست فوری از ریاست اقلیم نیز لغو همه پرسی به دلیل ناسازگاری با قانون اساسی این کشور و تاثیر منفی آن بر تلاش های در جریان برای مبارزه با تروریسم را خواستار شد.
 
بر اساس این گزارش، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود با تاکید بر ضرورت پایبندی و احترام به قانون اساسی و انجام هر گونه تلاشی برای محافظت از یکپارچگی، امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق، پایبندی کامل خود به همکاری با دولت و تمامی گروه ها و قومیت های این کشور برای برگزاری کنفرانس آشتی ملی با هدف دستیابی به صلح و ثبات در کشور را بار دیگر مورد تاکید قرار داد.
 
لازم به ذکر است که وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اظهارات خود در نشست هماهنگی سالانه که دیروز (جمعه) در شهر نیویورک برگزار شد، نسبت به همه پرسی جدایی اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرده و خواستار فعالیت در چارچوب قانون اساسی عراق برای محافظت از یکپارچگی، امنیت و ثبات این کشور شدند.
captcha