تشکیل کارگروه وقف با محوریت علم و فناوری در سبزوار
کد خبر: 3645345
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

تشکیل کارگروه وقف با محوریت علم و فناوری در سبزوار

گروه شهرستان‌ها: مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، کارگروه وقف در حوزه علم و فناوری در سبزوار تشکیل شده که تاکنون موفقیت‌هایی نیز در این زمینه داشته است.

حجت‌الاسلام حسین نیساری، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اظهار اینکه برای پیگیری ساخت دانشکده علوم قرآنی در این اداره کارگروه وِیژه این موقوفه با محوریت وقف در حوزه علم و فناوری تشکیل شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، حدود 400 سهم 150 هزار تومانی با مشارکت خیران در این اداره ثبت شده است.
وی با اظهار اینکه اعضای این کارگروه در زمینه علم و فناوری در حال فعالیت هستند، ادامه داد: گرچه تاکنون از طرف این کارگروه 600 میلیون ریال برای موقوفه دانشکده علوم قرآنی سبزوار جمع‌آوری شده ولی با توجه به حجم کار وسیعی که در حال انجام است برای تکمیل شدن نیاز به همکاری و مشارکت خیران داریم.
حجت‌الاسلام نیساری با بیان اینکه وظیفه این کارگروه، شناسایی خیران و جلب مشارکت آنان برای این موقوفه قرآنی و وقف در زمینه علم و فناوری است، تصریح کرد: تمام مبلغ جمع‌آوری شده در موقوفه ثقلین(قرآن و عترت) توسط مجمع خیران دانشگاه‌ساز  سبزوار برای ساخت دانشکده علوم قرآنی هزینه می‌شود.
وی با درخواست از رؤسای دانشگاه‌ها و اهالی علم و دانش اضافه کرد: اگر هر مسئولی در بخش تخصصی خودش وارد میدان شود و نیازهای مربوطه را به خیران برای وقف معرفی کند، قطعا در زمینه علم و دانش به ویژه توسعه علوم قرآنی، شاهد ثبت وقف‌های زیادی با کمک خیران خواهیم بود.
captcha