دعوت از مسلمانان آلمان برای مشارکت گسترده در انتخابات
کد خبر: 3645347
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

دعوت از مسلمانان آلمان برای مشارکت گسترده در انتخابات

گروه بین‌الملل: مسئولان مؤسسات اسلامی آلمان، حضور گسترده اقلیت مسلمان این کشور در انتخابات پارلمانی فردا(دوم مهرماه) در آلمان را خواستار شدند.

دعوت از مسلمانان آلمان برای مشارکت در انتخاباتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیره» قطر، بنیامین ادریس، رئیس انجمن اسلام در اروپا، مشارکت در انتخابات را وظیفه مسلمانان آلمان در برابر حکومتی که حقوق آنها را رعایت می‌کند، خواند و تصریح کرد: رأی‌دادن برای انتخاب نمایندگان پارلمان به معنای مشارکت در انتخاب دولت جدید است.
 
وی تصریح کرد: امتناع از مشارکت در انتخابات به معنای تقویت مخالفان اسلام و غفلت مسلمانان از حقوق خود در آزادی و دموکراسی است. 

«برهان کیسیچی»، رئیس شورای اسلامی آلمان نیز ضمن درخواست از مسلمانان برای استفاده از حق قانونی خود و انتخاب احزابی که به آن‌ها نزدیک‌ترند، امتناع از مشارکت در انتخابات را خطایی بزرگ خواند و تصریح کرد: تنها احزاب تندرو و مخالف اسلام از عدم مشارکت مسلمانان بهره می‌برند. 

وی با ابراز تأسف از برخورد منفی و خطرناک با اسلام در مبارزات انتخاباتی کنونی در آلمان، بیان کرد: برنامه‌های انتخاباتی برخی احزاب در این دوره بر خلاف گذشته، اسلام را به عنوان یک مشکل و خطر به تصویر کشیده‌ است.  

برهان کیسیچی تصریح کرد: رسیدن حزب تندرو و افراطی «جایگزینی برای آلمان» به پارلمان، مشکلات مسلمانان را افزایش داده و دیگر احزاب را به عدم تعامل با مؤسسات اسلامی در آینده تشویق می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این که امکان بهبود وضعیت کنونی از طریق به رسمیت‌شناخت مسلمانان به‌عنوان بخشی مسالمت‌آمیز از جامعه آلمان وجود دارد، از سیاستمداران این کشور خواست، فضای حاکی از ترس و هراس مسلمانان از راه‌یافتن یک احزاب افراطی و راست‌گرا به پارلمان آلمان را آرام کنند. 

گفتنی است، 42 حزب سیاسی از جمله حزب راست‌گرا و افراطی «جایگزینی برای آلمان» که به داشتن رویکردهای مخالف با اسلام و پناهندگان معروف است، فردا، دوم مهرماه، در انتخابات پارلمانی 16 ایالت آلمان رقابت می‌کنند.

ممنوعیت ساخت مساجد و پخش اذان و همچنین لغو تدریس علوم اسلامی در دانشگاه‌های آلمان از جمله خواسته‌های حزب افراطی «جایگزینی برای آلمان» است/.


captcha