هفته دفاع مقدس در آلمان گرامی داشته شد
کد خبر: 3645431
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
با نمایش فیلم «اروند»؛

هفته دفاع مقدس در آلمان گرامی داشته شد

گروه بین‌الملل: به منظور گرامیداشت یاد 175 شهید غواص و همزمان با سالروز آغاز هفته دفاع مقدس، فیلم «اروند» با حضور پوریا آذربایجانی، کارگردان فیلم در سالن سینما «مکس» برلین به نمایش درآمد.

هفته دفاع مقدس در آلمان گرامی داشته شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از نمایش فیلم، سید علی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان طی سخنانی با گفتن اینكه چرا جنگ به وقوع پیوست و چرا کشور ما آماج تهاجم بعثیان شد، گفت: جنگ هویت ملی، همبستگی اجتماعی و غرور فرزندان جامعه ما را تقویت كرد. جنگ به ما آموخت برای دفاع از خود باید به خود متکی باشیم. جنگ ما را با ضرورت تقویت زیرساخت‌های ملی آشنا کرد و جنگ به ما چیزی داد که استمرار هویت تاریخی ما را تضمین می‌کند و آن چیزی نیست مگر «قهرمانانی تازه در تاریخ ایران کهنسال».
 
وی افزود: امروز ما گرد هم آمده‌ایم تا همزمان با رویداد نامیمون تحمیل جنگ 8 ساله به تأثیر مجاهدت این قهرمانان از دل تلاش کارگردانی جوانی واقف شویم که با دستیاری زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور، کارگردانی متفاوت در دفاع مقدس، «اروند» را ساخته است. پوریا آذربایجانی، مقیم بوستون آمریکاست؛ اما شیرین‌ترین خاطراتش را در دل این روایت دارد، او آنگونه که ابراز داشت؛ بارها با تماشاچیان فیلمش را دیده و بغض و گریه آنها را در تاریکی سینما لمس کرده و خرسند است که به رغم عدم حمایت نهادهای دولتی و یا مؤسسات فرهنگی برای «دل» خود و به جبران قدردانی از انسان‌هایی متفاوت فیلمی ساخته که تأثیرگذار است.
 
بنا بر اعلام این خبر، پس از پایان فیلم جمعی از حضار به تشریح دیدگاه‌های خود درباره این فیلم پرداختند.
 
در ادامه نیز پوریا آذربایجانی ضمن پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده در این مراسم گفت: فیلم «اروند» حاصل آگاهی من و قدردانی‌ام از کسی بود که به من سینما آموخت؛ زنده یاد رسول ملاقلی‌پور. در مرحله بعد برای من یک انگیزه دیگر هم وجود داشت و آن قدردانی از انسان‌هایی بود که به نظرم از ما بالاتر بودند؛ مرتضی‌ها، ابراهیم‌ها، یونس‌ها و ... اینها برای چیزی جان باختند که ما بدان کم‌توجهی نشان می‌دهیم و اینها چیزی را سخاوتمندانه اهدا کردند که ما آن را بخیلانه در دست گرفته‌ایم/.

captcha