خودباوری؛ دستاورد دفاع مقدس بود
کد خبر: 3645513
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

خودباوری؛ دستاورد دفاع مقدس بود

گروه سیاست و اقتصاد: یک نماینده سابق مجلس در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه‌های داخلی وخارجی گفت: دستاورد دفاع مقدس در عرصه داخلی، خودباوری در مردم بود.

محمد علی اسفنانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهارکرد: اگر هر قدرتی بخواهد به کیان نظام اسلامی و حدود مرزهای ما کمترین نگاه غیر مهربانانه‌ای داشته باشد، ملت ایران به معنای واقعی به پا بر می‌خیزد خواهند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین پیام دفاع مقدس این است که مرزهای ما خط قرمزهای ماست و کسی نباید به خودش اجازه دهد که به مرزها یا نظام ما کمترین نگاه دشمنانه‌ای داشته باشد.
اسفنانی در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه‌های داخلی وخارجی گفت: در عرصه داخلی، خودباوری برای مردم ایجاد شد؛ علی‌رقم اینکه در زمان حمله دشمن، ما توان نظامی کمی داشتیم و حتی نیروهای نظامی ما چندان منسجم و آماده نبودند، ثابت کردیم که اگر اراده کنیم، در مقابل بزرگترین و سرسخت‌ترین دشمنان هم پیروز خواهیم شد.
وی ادا داد: این روحیه  خودباوری کشور عزیزمان را به جایی رسانده که به یکی از قطب‌های نظامی دنیا تبدیل شده‌ایم.صنایع دفاعی و موشکی ما اکنون تقریبا جز رده‌های اول دنیاست.در واقع این مسئله، شعار «ما می‌توانیم» را در وجود ما زنده کرد که کار بسیار ارزشمند و بزرگی بود.
اسفنانی اضافه کرد: در عرصه خارجی هم به دنیا ثابت کردیم که امکان تعرض به نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد، حتی با وجودی که در زمان جنگ بیش از ۷۰ کشور عراق را همراهی کردند، نتوانستند حتی یک وجب از خاک ما را بگیرند و این درس بزرگی برای تجاوزگران بود.
این نماینده سابق مجلس در مورد نقش دفاع مقدس در مناسبات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کشور ما در عین اینکه هشدار داد که مرزهای ما همیشه باید مصون از تعرض و تجاوز باشد، ثابت کرد که ما کشوری نیستیم که ابتدا اقدام به حمله کنیم، اگر مقاومت نظامی‌ای هم می‌کنیم صرفا برای دفاع است و نه برای حمله. همین امر باعث شد که کشور ما در عرصه بین‌المللی بسیار موفق عمل کند و در عرصه‌های دیگر هم با کشورهای دیگر تعاملات خوبی داشته باشد.
اسفنانی ادامه داد: در مسائل مهم منطقه‌ای، ایران در همه عرصه‌ها نقش آفرین است و هرجا که ایران را به عنوان یک قدرت منطقه‌ ای دخیل نکردند، با شکست مواجه شدند که این از آثار همان ۸ سال دفاع مقدس است.
captcha