سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 9 امامزاده خمین برگزار می‌شود
کد خبر: 3645557
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
حسینی:

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 9 امامزاده خمین برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: ويژه برنامه‌های ايام محرم در دهه اول با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در 9 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های اين شهرستان در ماه محرم گفت: ويژه برنامه‌های ايام محرم در دهه اول با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در 9 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی از اول مهر آغاز  شده است افزود: یکی از برنامه‌های محوری این طرح اعزام مبلغ به آستان امامزادگان و بقاع متبرکه برای پاسخگویی به سوالات شرعی و بیان احکام است و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، خیمه‌های معرفت و توزیع نذری هر شب در یک امامزاده از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی است.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه خمین جذب حداكثری اقشار مختلف مردم به بقاع متبركه با هدف تبديل بقاع به قطب فرهنگی را از اهداف اجرای اين طرح دانست و ادامه داد: ويژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی از محل نیات موقوفات روضه‌خوانی سیدالشهدا برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور ششم محرم با حضور دانش‌آموزان در امامزاده ابوطالب(ع) خمین برگزار می‌شود و «روهروان زینبی» نیز یک روز بعد از عاشورا با حضور بانوان برگزار خواهد شد.
captcha