تحریف عاشورا، تحریف امامت و ولایت است
کد خبر: 3645798
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

تحریف عاشورا، تحریف امامت و ولایت است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: تحریف عاشورا، تحریف امامت و ولایت به‌عنوان تمام موجودیت شیعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه کرج، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در دومین شب اقامه عزای حسینی(ع) در مصلای بزرگ کرج، در ادامه بحث مکرمت‌های اخلاقی در جریان عاشورا و مباحث تربیتی قیام حسینی(ع)، اظهارکرد: امام حسین(ع) مربی و معلمی است که انسان‌های تحت تربیت او، ربانی و الهی می‌شوند و در همه‌ ابعاد، به منزل مقصود و کمال غایی خود می‌رسند.
وی با بیان اینکه تمام زندگی حسین(ع)، حیات و احیا است ادامه داد: امام با سخنرانی‌های مکرر، ارشادات و پیام‌های متعدد و رفتار و عمل خود تا آخرین لحظه به دنبال پرورش انسان است و به عالم درس می‌دهد.
امام جمعه کرج با اشاره به سلام کردن، به‌عنوان یکی از آموزه‌های سبک زندگی حسینی(ع)، خاطرنشان کرد: سلام کردن معمولاً کوچک انگاشته شده و جزو آداب معاشرت روزمره به‌حساب می‌آید، درحالی‌که سلام یک رابطه‌ انسانی و از دستورات دین است که ارتباطات اجتماعی با آن آغاز می شود.
این مسئول با اشاره به توجه فقه اسلامی به "سلام”، گفت: نماز با کلمه "سلام” پایان می‌یابد و اگر بین نماز کلمه "سلام” بیان شود، نماز را باطل می‌کند؛ با این‌ وجود، وجوب پاسخ سلام به‌قدری است که اگر در حین نماز به شما سلام داده شد، باید با گفتن سلام، به آن پاسخ دهید و نماز شما نیز باطل نمی‌شود.
حسینی همدانی ابرازکرد: سلام کردن در حقیقت یک نوع محبت به دیگری است و معانی مختلفی چون "اعلام دوستی و امنیت” دارد؛ در بیان امام حسن مجتبی(ع) سلام دادن رسا و دلپذیر، از نشانه‌های جوانمردی و مروت انسان شمرده‌شده و بخیل‌ترین انسان‌ها، کسی معرفی‌شده که نسبت به سلام بخل ورزد.
وی گفت: سلام به کودکان، موجب عزت‌نفس و سبب رشد شخصیت آنان است و خود امام حسین(ع) الگوی موفق این خصیصه‌ی تربیتی است.
امام جمعه کرج حضور بانوان و کودکان در کاروان امام حسین(ع) را یکی از الگوهای تربیتی مهم جریان عاشورا دانسته و تصریح کرد: این گروه قریب 80 نفری که در محضر امام حسین (ع) تربیت‌شده و رشد یافته‌اند، الگوی حضور بانوان در جامعه با حفظ حریم الهی و پایبندی به حجاب و عفاف و دفاع از آن در سخت‌ترین شرایط هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: قیام امام حسین(ع)، پرچم توحید را برای همیشه‌ی تاریخ به اهتزاز درآورد و هر اتفاقی که در آن افتاد، در کنار ظاهر خود، باطن و حقیقتی بلند را در تمام زمان‌ها ماندگار کرده است.
وی با بیان اینکه عاشورا، حقیقتی واحد با جلوه‌های متعدد است، گفت: عاشورا هویت‌بخش انسان و عامل حیات اوست و به همین دلیل در طول تاریخ مورد دشمنی و عداوت مستکبرین و طواغیت بوده است.
آحسینی همدانی با بیان اینکه تحریف عاشورا، تحریف امامت و ولایت به‌عنوان تمام موجودیت شیعه است، تأکید کرد: تقویت معرفت به اصل امامت و مصادیق آن، یکی از وظایف مهم هر فرد شیعه و مسلمان، به‌خصوص در روزگار کنونی است.
وی در پایان با اشاره به جایگاه ویژه ” رضا و تسلیم” در جریان قیام امام حسین(ع)، گفت: مقام "رضا” از مقامات سلوک است که بعد از صبر و توکل که در سال‌های گذشته به شرح آن‌ها پرداختیم برای سالک الی الله حاصل شود.

captcha