قیام امام حسین(ع)، یک جریان عدل در مقابل ظلم است
کد خبر: 3645837
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

قیام امام حسین(ع)، یک جریان عدل در مقابل ظلم است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام حسین(ع) سمبل عدالت خواهی در جهان اسلام است، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع)، یک جریان عدل در مقابل ظلم و ستم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز دوم مهرماه، در دیدار با مسئولان هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و متولیان امور امنیتی و هماهنگی برنامه‌های محرم، گفت: در حالی که پیامبر و اهل بیت(ع) همگی نور واحد هستند اما جایگاه و نقش امام حسین(ع) در دنیا بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه جایگاه امام حسی (ع) یک جایگاه استثنائی و منحصر به فرد در دنیا است، افزود: این جایگاه منحصر به شیعیان نیست بلکه همه آزادی خواهان و عدالت خواهان عالم پیرو هر آئینی که هستند، برای امام حسین(ع) احترام و جایگاه ویژه‌ای قائل هستند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شخصیت امام حسین(ع) بسیار بالا و بلند مرتبه است، گفت: امام حسین(ع) یک جریان عدل در مقابل ظلم و ستم است.

عبادی با بیان اینکه جریان عاشورا جریانی در مقابل ستم‌گری همراه با احساس مسئولیت است، اظهار کرد: هیچ کس در دنیا متدین‌تر از امام حسین(ع) نبوده است.

وی ادامه داد: امروز حسینیان جهان در سطح بین‌الملل خصوصاً در اربعین حسینی به عنوان سمبل عدالت‌خواهی در برابر ستم‌گری شرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی و مردم باید در ایام محرم و صفر فرصت‌ها را غنیمت شمارند، افزود: باید به گونه‌ای زمان‌بندی و برنامه‌ریزی شود که همه چیز یک رنگ و یکنواخت نباشد و جمعیت‌های انبوه عزاداران بتوانند در یک وقت طراحی شده بهره کافی را ببرند.

عبادی با بیان اینکه در کنار رشد حسینی و عاشورایی باید از نظر علمی نیز رشد کنیم، اظهار کرد: آن چه امام حسین(ع) دارد، به اندازه یک دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه نباید به اسم امام حسین(ع) کارهای مضر و آزاردهنده انجام دهیم، یادآور شد: صوت‌هایی را که برای فضا مضر است و ممکن است برخی را آزرده خاطر کند باید به صورت صحیح تنظیم شود.

 

captcha