اجرای تعزیه اعظم لرستان در تاسوعا و شام غریبان
کد خبر: 3645974
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

اجرای تعزیه اعظم لرستان در تاسوعا و شام غریبان

گروه فرهنگی: تعزیه اعظم لرستان روز تاسوعا ساعت ۹ صبح جنب پُل شکسته در خیرآباد شهر خرم‌آباد و شام غریبان ساعت ۲۱ شب در همان مکان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، صبح روز تاسوعا ورود کاروان آقا امام حسین(ع) به سرزمین کربلا تا شهادت آن حضرت و شام غریبان از شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) تا دربار یزید و شهادت طفل سه ساله امام حسین(ع) توسط تعزیه اعظم لرستان اجرا می‌شود‌.
تعزیه اعظم لرستان روز تاسوعا ساعت ۹ صبح جنب پُل شکسته در خیرآباد  شهر خرم‌آباد و شام غریبان ساعت ۲۱ شب در همان مکان اجرا می‌شود.
یادآور می‌شود، قریب به ۵۰۰ نفر در این تعزیه ایفای نقش می‌کنند، برای اجرای این تعزیه از هشت نفر شتر ‌و ۴۰ راس اسب و نمادهای مختلفی از کسانی‌که در به‌وجود آمدن صحنه‌‌ کربلا دخیل بوده‌اند، استفاده می‌شود.
تعزیه اعظم لرستان یک دهه است شروع به کار کرده است این تعزیه سبک جدیدی از تعزیه است، در این تعزیه یک فیلم سینمایی حدود ۴ ساعت با جلوه‌های ویژه انجام می‌شود و این جلوه‌های ویژه به‌صورت زنده جلوی چشمان بیننده اتفاق می‌افتد و بیننده باور می‌کند واقعاً این اتفاق برای این شخص به‌وجود آمده است.
captcha