سندرم گردن پیامکی/ بلای همراه
کد خبر: 3645984
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

سندرم گردن پیامکی/ بلای همراه

گروه فناوری اطلاعات: وقتی بر اثر نگاه کردن طولانی‌مدت به وسایل الکترونیکی بدون سیم مانند تلفن همراه و تبلت دچار گردن‌درد می‌شوید به این بیماری مدرن «گردن پیامکی» می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زندگی در دنیای مدرن امروزی مزایای زیادی دارد. همه ما از امکاناتی که وسایل دیجیتالی برای‌مان فراهم کرده‌اند، لذت می‌بریم و با اپلیکیشن‌های تلفن همراه کار می‌کنیم، البته در این میان مشکلاتی هم برایمان به‌وجود می‌آید که اگر در اسرع وقت و با آگاهی از آن به فکر رفع آن نباشیم، دچار موارد متعددی از مشکل خواهیم شد.

وقتی بر اثر نگاه کردن طولانی‌مدت به وسایل الکترونیکی بدون سیم مانند تلفن همراه و تبلت دچار گردن‌درد می‌شوید به این بیماری مدرن «گردن پیامکی» می‌گویند. از نشانه‌های این مشکل این است که شاید دچار سردردهای مزمن شوید و حتی در بخش‌های بالای کمر و شانه‌ها هم درد داشته باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد 70 درصد از کاربران در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. موضوع از این قرار است که وقتی برای استفاده از تلفن همراه و تبلت سرتان را خم می‌کنید، این حرکت در طولانی‌مدت به ستون فقرات و نخاع شما آسیب وارد می‌کند و مشکلاتی برای‌تان پیش می‌آید. 

وقتی قوس طبیعی گردن از بین می‌رود احتمال تخریب، فشار و فرسودگی مهر‌ه‌ها و ساختار گردن بیشتر می‌شود و ممکن است سردرد، گردن درد، دست درد و بی‌حسی هم به‌وجود آید. هنگامی که زاویه گردن با ستون فقرات به 15 درجه برسد این وزن معادل 14 کیلو خواهد شد، افزایش زاویه به 30 درجه، وزن را به 20 کیلو رسانده و زاویه 45 درجه وزنی معادل 25 کیلو رابه گردن تحمیل می‌کند و اما زاویه 60 درجه برای نگاه به تلفن همراه، 30 کیلو وزن را بر روی گردن شکل می‌دهد.

راه حل چیست؟
برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری لازم است افراد مدت زمان کمتری از این ابزار استفاده کنند و یا در صورتی که فرد بنا به اجبار شغلی به مدت طولانی بنشیند، می توانند طرز نشستن خود را تغییر دهند و با ثابت نگه داشتن سر و گردن و تنها با حرکت چشمان خود کارشان را پیش ببرند.
همچنین برای درمان سندرم گردن پیامکی می‌توان از ورزش‌هایی چون شنا و حرکات نرمشی استفاده کزد.
captcha