برخورد با سوء‌ استفاده‌کنندگان از نام ائمه(ع) در فروش دارو
کد خبر: 3646029
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
جمشیدی خبر داد:

برخورد با سوء‌ استفاده‌کنندگان از نام ائمه(ع) در فروش دارو

گروه سلامت: مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از برخورد با مکان‌هایی که به فروش دارو به نام داروی ائمه(ع) اقدام می‌کنند، خبر داد.

امیر حسین جمشیدی، مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برخورد با مکان‌هایی که به فروش دارو به نام داروی ائمه(ع) اقدام می‌کنند، خبر داد.

جمشیدی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو بازرسی های خود را به صورت مرتب انجام می‌دهد و از این موضع کوتاه نمی‌آید؛ برخی موارد مانند فروش دارو در کنار مساجد یا مکان‌های دیگر به نام طب سنتی، طب اسلامی، داروی امام رضا(ع)، داروی ائمه(ع)، دخالت در درمان، کار پزشکی و دخالت در امور داروسازی است.

وی افزود: در مورد تولید، توزیع و فروش دارو که توسط این افراد انجام می‌شود، دخالت در امور داروسازی و تولید فرآورده‌های دارویی است که این افراد مجاز به ورود نبوده و ممکن به مردم آسیب برسانند به همین دلیل ما به شدت برخورد می‌کنیم.

این مدیر وزارت بهداشت عنوان کرد: در مورد دخالت در درمان نیز اداره کل طب ایرانی وزارت بهداشت و معاونت درمان به عنوان دخالت در امور پزشکی و درمانی ورود کرده و برخورد می‌کند.

وی در مورد توزیع فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل نیز عنوان کرد: طبق قوانین و ادبیاتی که داریم فرآورده‌های طب ایرانی و داروهای طبیعی تنها می‌توانند در داروخانه‌ها به فروش برسند، عطاری‌های مجاز به فروش هیچ فرآورده‌ دارویی نیستند عطاری‌ها تنها می‌توانند گیاهان دارویی را به مردم عرضه کنند.

captcha