34 درصد تولیدات دامی خراسان‌جنوبی توسط عشایر تولید می‌شود
کد خبر: 3646176
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

34 درصد تولیدات دامی خراسان‌جنوبی توسط عشایر تولید می‌شود

'گروه اجتماعی: مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 15 هزار و 676 نفر عشایر در استان وجود دارند، اظهار کرد: 34 درصد تولیدات دامی استان توسط عشایر تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی، مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی، امروز سوم مهرماه، در همايش تجليل از شبانان و گله‌داران استان، گفت: شبانان و گله‌داران در سخت ترین شرایط مشغول کار و تلاش هستند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل اعلام کرده است که از هر 9 نفر در جهان یک نفر دچار گرسنگی است، افزود: شبانان و گله‌داران، تولید کنندگانی هستند که نقش اساسی در سلامت غذایی جامعه و تأمین امنیت غذایی کشور دارند.

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی بیان کرد: شبان فردی است که از ابتدای صبح تا شب در سخت‌ترین شرایط مشغول کار و تلاش و نگهبانی از گوسفندان است.

قوسی ادامه داد: براساس آمار و سرشماری، جمعیت عشایری کاهش نداشته و این نشان دهنده این مهم است که این جمعیت با این شرایط اقلیمی خود را تطبیق داده است.

وی با بیان اینکه شبان نقش تولیدی و اقتصادی دارد، افزود: از نزولات آسمانی در زمان‌های قدیم بسیار استفاده می‌شد و از حوض انبارها در راستای تأمین امنیت مواد غذایی بهره برده می‌شد.

مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شبانی کار بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: از امام صادق‌(ع) نقل شده است که اکثر انبیاء یا کار زراعت داشته‌اند و یا چوپانی.

قوسی یادآور شد: باید به دنبال روش‌های جدید و علمی در تولید مواد غذایی بود.

captcha