آیت‌الله رئیسی به زنجان سفر می‌کند
کد خبر: 3646210
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
برای حضور در مراسم هشتم محرم؛

آیت‌الله رئیسی به زنجان سفر می‌کند

گروه اجتماعی: برای حضور در مراسم هشتم محرم، آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به زنجان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان برنامه‌های مناسبتی ماه محرم از شب نخست این ماه آغاز شده و تا شب سیزدهم محرم ادامه خواهد داشت.

برنامه‌های مناسبتی این ایام هر شب از ساعت ۲۰ آغاز و تا ۲۳ ادامه پیدا می‌کند و هر روز برنامه‌های مختلفی در قالب تلاوت قرآن کریم، عزاداری، سخنرانی، ذکر مصیبت، سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی در حسینیه اعظم زنجان اجرا می‌شود.

سخنران شبانه حسینیه اعظم زنجان به صورت روتین آیت‌الله محمد صالح کمیلی است و در برخی از روزها نیز سخنرانان مدعو سخنرانی دارند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، شب هفتم محرم آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان سخنرانی، شب هشتم محرم آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و در شب دهم محرم نیز حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان وقاف و امور خیریه کشور در حسینیه اعظم زنجان سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است، مراسم یوم‌العباس به یاد رشادت‌های حضرت ابوالفضل العباس (ع) هر سال با حضور خیل عظیمی از عزاداران از استان، کشور و سایر کشورها از مقابل حسینیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است.

captcha