بهره‌مندی از بازی‌های قرآنی برای جذب کودکان به قرآن
کد خبر: 3646385
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

بهره‌مندی از بازی‌های قرآنی برای جذب کودکان به قرآن

گروه شهرستان‌ها: مسئول پیش دبستانی اخلاق رضوی سبزوار اظهار کرد: با توجه به پیشرفت جامعه و ورود تکنولوزی‌های نوین در عرصه قرآنی، به بازی‌سازی برای کودکان نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به سراغ یکی از معروف‌ترین مدارس ابتدایی و پیش دبستانی سبزوار می‌رویم تا از نزدیک با فعالیت‌های این مدرسه آشنا شویم.
تمام در و دیوار مدرسه مزین به سخنان و مطالب ناب از ائمه اطهار(ع) شده و نام کلاس‌هایش به اسم امام رئوف مزین شده است، مدرسه‌ای که انسان را در تمام لحظات به یاد خدا می‌اندازد.
سید محمود مختاری فرد، مسئول پیش دبستانی اخلاق رضوی سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با ابراز اینکه این موسسه و مدرسه در سال 1392 با همت یکی از دوستان فرهنگی تأسیس شد، گفت: هدف از تاسیس این مدرسه توجه بیشتر به آموزش‌های دینی کودکان و تأکید بر آموزش سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) از ابتدای شروع زندگی است.
وی اضافه کرد: در این مدرسه تلاش کردیم موسیقی‌های غیر مذهبی را از جشن‌ها حذف کنیم و به همه ثابت کنیم، می‌توان بدون داشتن موسیقی نامناسب، جشن و شادی داشت و به گناه آلوده نشد.
نیاز به بازی‌های قرآنی برای جذب کودکان به سمت قرآن داریم
این معلم فرهنگی با تأکید بر اینکه کودکان نیاز به بازی و سرگرمی دارند، گفت: در دنیای کنونی که کودکان و نوجوانان جذب بازی‌های رنگارنگ شده‌اند، نیاز است تا در زمینه بازی‌های قرآنی سرمایه‌گذاری کنیم.
وی بیان کرد: وقتی کودکان انواع بازی‌ها را در رایانه و گوشی‌های موبایل مشاهده می‌کنند که بسیاری از آن‌ها مروج فرهنگ غربی است، جذب کودکان به سمت قرآن بسیار سخت می‌شود.
مسئول دبستان اخلاق رضوی با بیان اینکه در آموزش قرآن باید از افرادی استفاده شود که دارای اخلاق نمونه باشند، افزود: خوش اخلاقی باعث جذب قرآن‌آموزان به سمت قرآن می‌شود.
نیاز به بازی‌های قرآنی برای جذب کودکان به سمت قرآن داریم
وی که کارش را از استان چهارمحال بختیاری شروع کرده و بعد از منتقل شدن از سال 92 این مدرسه را تأسیس کرده است، ادامه داد: در مهد کودک از معلمانی استفاده کردیم که مروج حجاب هستند و برای تدریس هدیه‌های آسمانی، از روحانی معلم استفاده کردیم.
مختاری فرد با ابراز اینکه اصرار و فشار زیاد در آموزش قرآن به کودکان در سنین پایین، بدون دادن انگیزه صحیح آن‌ها را از قرآن فراری می‌دهد، تصریح کرد: برای دانش‌آموزانی که علاقه مند به یادگیری قرآن هستند، در شیفت عصر کلاس‌های جداگانه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در آموزش قرآن به پیش دبستانی از روش استاد محسنی استفاده می‌کنیم، افزود: روزانه یک ساعت از آموزش‌ها اختصاص به قرآن دارد.
captcha