شهید حججی یکی از بزرگترین رویش‌های انقلاب است/مراسم شهید در مشهد با حضور خانواده
کد خبر: 3646428
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

شهید حججی یکی از بزرگترین رویش‌های انقلاب است/مراسم شهید در مشهد با حضور خانواده

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: شهید حججی یک ستاره است ، یک نور درخشان و امید بخش برای مردم و انقلاب، نسلی که حاضر است برای آرمان‌های خودش ایثار کند و در مقابل ظلم و ذلت سر خم نکند و مقاومت کند و سرش را محکم بالا بگیرد و ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، پاسدار محمد حسین‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا(ع)، درنشست خبری اعلام برنامه‌های مراسم وداع با پیکر شهید محسن حججی، یکی از شهدای مدافع حرم کشور که عصر امروز، سوم مهرماه در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، گفت: برنامه وداع با پیکر شهید حججی، سه‌شنبه 4 مهرماه، ساعت 16 در صحن انقلابحرم رضوی توسط سپاه پاسداران وآستان قدس رضوی برگزار می شود و مردم مشهد میزبان این شهید بزرگوارخواهند بود.
وی در ادامه با اشاره به این نکته که بعد از برنامه وداع این شهید در مشهد، مراسم اصلی تجلیل از شهید محسن حججی در تهران برگزارخواهد شد، افزود: زمان زیادی برای برنامه‌های بیشتر در مشهد وجود ندارد و با توجه به درخواس‌ های متعدد هیئت‌ها، مساجد و دانشگاه‌ها برای میزبانی از پیکر شهید حججی، نمی‌توانیم به درخواست‌های این بزرگواران پاسخ دهیم.
حسین‌زاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها بصورت فشرده انجام شده است و هنوز در زمینه استقبال از شهید در فرودگاه و مشایعت پیکر شهید در مسیر برنامه‌ای تعیین نشده است، عنوان کرد: در صورت وجود این برنامه، متعاقبا اعلام خواهد شد اما برنامه اصلی با حضور همه مردم مشهد در ساعت 16 و در صحن رضوی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (ع) ضمن اشاره به همزمانی حضور پیکر شهید حججی در مشهد با هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: در هفته ‌ای قرار داریم که ثمره تلاش و مجاهدت و ایثار بیش از 200 هزار شهید و چند صد هزار رزمنده و جانباز و آزاده است تا خاک کشورمان، ایمان ‌مان، اعتقادمان حفظ شود و آرمان‌هایمان و انقلابمان با صلابت در جهان بایستد و در مقابل ظلم و ذلت سر خم نکند.
حسین‌زاده با بیان اینکه شاید خیلی‌ها این سوال برایشان پیش می‌آمد که نسل جنگ، نسلی که امروز 60 تا 80 ساله هستند، تکرار نخواهد شد، و بعد از آن نسل که قهرمانان بزرگ ظهور کردند در جامعه ما دیگر نسلی مانند آنها رویش نخواهد کرد و رشد نخواهد کرد، گفت: شهید حججی یک ستاره است ، یک نور درخشان و امید بخش برای مردم و انقلاب، نسلی که حاضر است برای آرمان‌های خودش ایثار کند و در مقابل ظلم و ذلت سر خم نکند و مقاومت کند و سرش را محکم بالا بگیرد و ایستادگی کند این یکی از بزرگترین رویش‌های انقلاب است و این همه اظهار لطف مردم از چند ساعت پیش که حضور پیکر شهید حججی در مشهد قطعی شد تماس‌های متعددی از سوی مردم و اصحاب رسانه، هیات‌ها و مساجد گرفته شد که شب‌های عزاداری میزبان پیکر این شهید بزرگوار باشند، نشان می‌دهد که این رشادت و ایستادگی برای تمام مردم کشور ما از تمام سلایق قابل احترام است و ایشان را یک شهید و یک قهرمان ملی برای کشورمان می‌دانند.
وی افزود :این چشم انتظاری فردا به پایان خواهد رسید و فردا مردم مشهد میزبان این شهید بزرگوار خواهد بود     با همکاری سپاه امام رضا و آستان قدس در صحن انقلاب، ساعت 16 مراسم وداع با پیکر شهید را خواهیم داشت و مراسم طواف و پیکر برای مراسماتی که خواهد داشت به تهران ، اصفهان و نجف آباد خواهد رفت.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (ع) گفت: سخنران مراسم وداع با شهید حججی آیتالله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد است و در این مراسم مقامات استانی نیز شرکت خواهند کرد و بعد از مشهد مراسم رسمی در تهران برگزار می‌شود.
حسین‌زاده با اشاره به اینکه علاقه شهید به حضرت رضا(ع) باعث شد که شهید به مشهد بیاید، عنوان کرد :  در مراسم وداع و قدر انی مردم مشهد از شهید حججی، به احتمال بسیار زیاد میزبان خانواده شهید هم خواهیم بود.
وی از رسانه‌ها که در فضای ارزشی فعالیت می‌کنند و علاقه‌مند به شهدا و انقلاب هستند خواست که با اطلاع‌رسانی این مراسم به مردم در برگزاری مراسمی که در شآن این شهید بزرگوار است مشارکت داشته باشد.
حسین‌زاده گفت : سخنرانی و مداحی در این مراسم به سبک وداع برای شهدا و در بین مردم انجام می‌شود و انتهای مراسم احتمالا تا اذان مغرب خواهد بود.
captcha