حادثه عاشورا به پایان نرسیده است
کد خبر: 3646443
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
آیت الله رمضانی:

حادثه عاشورا به پایان نرسیده است

گروه اجتماعی: نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت نگران کننده مسلمانان در میانمار، گفت: جنایاتی از این دست ثابت می‌کند حادثه عاشورا به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته، 2 مهر در همایش عاشورائیان گیلان با حضور فرمانده انتظامی استان و جمعی از معاونان و همچنین مسئولان شهری و استانی، با بیان اینکه امام حسین(ع) از چند جهت الگوست، اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) الگوی شیعیان، همه مسلمانان و همه آزادگان جهان است‌.

وی با اشاره به اینکه مجلس امام حسین(ع)، مجلس تقویت باورها و عقاید است، افزود: خروجی این محافل باید آراسته شدن به دست اخلاق و ادب باشد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با تاکید بر اینکه دغدغه امام حسین(ع) قرار دادن دین در متن زندگی بوده است، گفت: اگر خواص در این مورد کوتاهی کنند، عوام نیز کوتاهی خواهند کرد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بهترین امت، امتی است که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده می‌کند، گفت: معنویت، آزادگی، خداباوری و عدالتخواهی رمزهای رسیدن به سعادت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دستگاه امام حسین(ع) یک دستگاه توحیدی است، تصریح کرد: اگر امام دقیق‌تر به دنیا شناسانده شود، امام همه مردم دنیا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پیروان امام حسین(ع) با رفتارشان این امام را معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیروان امام حسین(ع) باید اهل تعقل، اهل صبر، وفادار و بابصیرت باشند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه زیارت عاشورا تحلیلی کامل و دقیق بر ماجرای عاشوراست، تصریح کرد: باید بر همین اساس، یزید و شمر را در عصر خود بشناسیم‌.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده مسلمانان در میانمار، تصریح کرد: جنایاتی از این دست ثابت می‌کند حادثه عاشورا به پایان نرسیده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید در مقابل افرادی که قصد تحقیر اسلام و مسلمانان را دارند بایستیم، خاطرنشان کرد: کربلا شعله‌ای همیشگی در قلب شیعیان است که هرگز خاموش نمی‌شود.

آیت‌الله رمضانی گریه کردن برای امام حسین(ع) از نماز شب نیز بالاتر است، اظهار داشت: تفکر امام حسین باید در این مجالس جاری و ساری شود.

وی با تصریح بر اینکه معرفی هر چه بیشتر امام حسین(ع) در غرب، کاخ‌های زور و تزویر را فرو خواهد ریخت، بیان کرد: استکبار جهانی از رونق مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) هراس دارد.

captcha