شان شهدای کربلا باید در عزاداری‌ها حفظ شود
کد خبر: 3646444
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

شان شهدای کربلا باید در عزاداری‌ها حفظ شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شان شهدای کربلا باید در عزاداری‌ها حفظ شود، تصریح کرد: به هیچ وجه نباید هویت حماسه کربلا را با رفتارهایی مثل قمه زنی زیر سوال ببریم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان روز گذشته، 2 مهر در همایش عاشوراییان گیلان در ستاد انتظامی استان با بیان اینکه هماهنگی، همدلی و انسجام برای برگزاری مراسم‌های سوگواری در کشور وجود دارد، اظهار کرد: نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت و نظم این مراسم‌ها مثال زدنی است.

وی تکریم شعائر دینی را از اهداف مهم مراسم‌های سوگواری دهه اول محرم برشمرد و افزود: تردیدی وجود ندارد که مکتبی با این شکوه، عظمت و جاودانگی پشت دشمن را می‌لرزاند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه پیروزی نهایی مربوط به دوستداران و پیروان اهل بیت است، تصریح کرد: دشمن روز به روز خوارتر و منفورتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام یاری با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) بر قلب‌ها حکومت می‌کند، خاطرنشان کرد: سالار شهیدان در مقابل بردگان شیطان ایستاد و به ایمان، مقاومت، کرامت و فداکاری معنای دیگری بخشید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شان شهدای کربلا باید در عزاداری‌ها حفظ شود، تصریح کرد: به هیچ وجه نباید هویت حماسه کربلا را با رفتارهایی مثل قمه زنی زیر سوال ببریم.

وی با اشاره به اینکه آرامش مردم در حین اجرای مراسم‌های سوگواری باید حفظ شود، تصریح کرد: در مجلس امام حسین هر چقدر خاکی باشیم اجر بیشتری به دست می‌آوریم.

captcha