«پرشی در هوا»؛ تحلیل روزنامه اردنی از همه‌پرسی
کد خبر: 3646524
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

«پرشی در هوا»؛ تحلیل روزنامه اردنی از همه‌پرسی

گروه بین‌الملل: روزنامه اردنی «الغد» در شماره امروز خود در تحلیلی به همه‌پرسی دیروز منطقه کردستان عراق پرداخته و از آن به‌عنوان «پرشی در هوا» تعبیر کرده است.

حمایت اسرائیل برای بارزانی کافی نیست
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز» عراق؛ روزنامه «الغد» اردن در شماره امروز(چهارم مهرماه) به تحلیل همه‌پرسی دیروز منطقه کردستان پرداخته و آورده است: مسعود بارزانی می‌خواهد با این کارها تجریه ناکام پدرش را تکرار کند.

در تحلیل این روزنامه آمده؛ این همه‌پرسی  در شرایطی برگزار شد که کشورهای همسایه مخالف اجرای آن بودند و نتیجه آن از سوی این کشورها قابل پذیرش نیست و کردها نمی‌توانند تنها به کمک اسرائیل بسنده کند. 

در این مطلب که به قلم «جهاد منسی»، روزنامه نگار اردنی نگاشته شده، آمده؛ هر  همه‌پرسی نیازمند موافقت بین‌المللی و حمایت کشورهای همسایه است، لذا نمی‌توان تنها به کمک اسرائیل بسنده کرد و صداهای مخالف را که همچنان خواستار بازنگری در این تصمیم هستند، نادیده گرفت. 

جهاد منسی در ادامه آورده است: رهبران کرد و در رأس آن‌ها بارزانی، شهروندان کرد را به سوی این همه‌پرسی کشانده و رؤیای تشکیل دولت جدید را که با مخالفت کشورهای همسایه تحقق نیافتنی است، در ذهن آنها ایجاد کردند و باید بگوییم که مسعود بارزانی در پی تکرار تجربه شکست‌خورده پدرش است/. 

captcha