پیامد عمل به قرآن گسترش مهرورزی در جامعه است
کد خبر: 3646613
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
مقدمی:

پیامد عمل به قرآن گسترش مهرورزی در جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: نفوذ معارف و مبانی اصیل قرآنی در متن جامعه، افزایش احساس امنیت عمومی، بازدارندگی در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی و گسترش مهرورزی را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز 4شنبه 12 مهرماه در دیدار با مسئول موسسه قرآنی ضحی، اظهار کرد: قرآن کریم، مربی و راهنماى انسان در رسیدن به کمال نهایى و نزدیک شدن به خداست

وی با بیان اینکه قرائت قرآن در زندگى آثار زیادى مى‌تواند داشته باشد، تاکید کرد: مهمتر از همه اینکه قرآن چراغ روشنایی بخش برای زندگی است و با استفاده از آیات و به کار بردن این کتاب آسمانی در زندگی روزمره می‌توانیم موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی ضامن سلامت جامعه در همه ابعاد، معنوی، عبادی، فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: نفوذ معارف و مبانی اصیل قرآنی در متن جامعه، افزایش احساس امنیت عمومی، بازدارندگی در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی و گسترش مهرورزی را در پی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه ناپایداری و کج‌روی در زندگی نتیجه دوری از آموزه‌های دینی است، تصریح کرد: بسیاری از مجرمینی که در زندان‌ها متحمل حبس هستند به دلیل فاصله گرفتن از دین وقرآن، مسیر زندگی خود رابه تباهی کشانده‌اند.

وی نقش موسسات قرآنی را در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مثبت ارزیابی کرد و گفت: قرآن کلام خدا و اصلی‌ترین منبع شناخت اسلام است و هدایت و تربیت افراد جامعه به خصوص جوانان در جنبه مذهبی و توسعه فرهنگ قرآنی از مهم ترین اهداف موسسات قرآنی و فعالان در این زمینه است.

captcha