کاهش شدید ذخایر خونی در استان خراسان رضوی
کد خبر: 3646701
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

کاهش شدید ذخایر خونی در استان خراسان رضوی

گروه اجتماعی: سازمان انتقال خون خراسان رضوی از عموم مردم خواست تا برای اهداء خون به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کنند زیرا با کاهش شدید ذخایر خونی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، روابط عمومی سازمان انتقال خون خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) درخواست کرد تا با حضور در پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
در این اطلاعیه با اشاره به لزوم حفظ ذخایر خونی و کاهش شدید ذخایر خونی و تأکید بر اینکه نیاز به خون همیشه هست و یک بار اهدای خون کافی نیست، اعلام کرده است که پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدّس هر روز آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.
در این اطلاعیه ضمن استمداد از کلیه واجدین شرایط اهدای خون، نیاز به همه گروه‌های خونی تأکید شده است. پایگاه‌های اهدای خون مشهد شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی(تقی آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نیش خیابان شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی 28 منطقه قاسم آباد، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال 2 و 4 در همه ایام  از ساعت 7:45 الی 12:45 آماده فعالیت هستند.
شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از 50 کیلوگرم، سن بین 18 تا 60 سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت 8 هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه 3 بار و برای آقایان سالانه 4 بار، پرهیز ار رفتارهای غیر بهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.
در این اطلاعیه تصریح شده تا داوطلبان اهدای خون کارت ملی خویش را در مراجعه به پایگاه‌ها به همراه داشته باشند.
captcha