ماهنامه قرآنی «باران» عاشورایی شد
کد خبر: 3646827
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

ماهنامه قرآنی «باران» عاشورایی شد

گروه ادب: ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ویژه نوجوانان همزمان با بازگشایی مدارس و در آستانه عاشورای حسینی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ماهنامه «باران» نشریه‌ای قرآنی، ادبی و هنری است که به صاحب امتیازی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر می‌شود. در تازه‌ترین شماره این نشریه که به ایستگاه 266 رسیده است، عناوینی چون معرفی امامزاده، مهارت‌های زندگی، سواد رسانه‌ای، همراه آفتاب، احکام، پی‌نما، شاعرانه، سرگرمی، داستان، چشم‌انداز، نقد انیمیشن، یادیاران، چشمه، سلامتی، خوش‌بختی یعنی... و آیات آسمانی را دربرمی‌گیرد.
«باز این چه شورش است» عنوان داستان مصوری است که در این ماهنامه آمده و می‌تواند برای نوجوانان جذاب باشد، «کلاغ فرشته کوچک» نیز داستان دیگری است که حال و هوای دینی داشته و به معرفی امامزاده سیداسماعیل(ع) از نوادگان امام جعفر صادق(ع) واقع در میانه پرداخته است.
بخش داستان این شماره به داستانی با عنوان «من علمدار دسته عزاداری هستم» اختصاص یافته است، داستان مربوط به صبح روز تاسوعاست و یوسف، پسرک نوجوان روستایی است که صبح روز تاسوعا وقتی از خواب بیدار می‌شود، برای رفتن به هیئت عزاداری آماده می‌شود اما پدرش کاری به او می‌سپارد و تأکید می‌کند که گوسفندها نیاز به علف تازه دارند و باید به نهالستان بروی. او با وجود اینکه دوست داشت هر چه زودتر خود را به هیئت برساند و علمدار دسته عزاداری باشد، اما باید به حرف پدر گوش دهد.
یوسف به علفزار می‌رود و در مسیر برگشت به دسته عزاداری می‌پیوندد اما علم‌ها دست دوستانش است و بیرق و علم را به او نمی‎دهند و همین باعث ناراحتی این پسرک نوجوان می‌شود. در همین میان پیرزنی کتری شربت و چند لیوان به او می‌دهد تا به عزاداران بدهد، او احساس خوبی از این کار دارد؛ چرا که هر یک از عزاداران شربت خوردند و برای او دعا کردند.
یاد یاران به معرفی شهدا می‌پردازد و در این ماهنامه به زندگی و معرفی شهید مدافع حرم، وحید نومی گلزار پرداخته و روایت‌ها و خاطراتی را از زبان پدر، مادر، برادر و همسر شهید تبیین کرده است. شهید نومی متولد 1361 در منطقه الحراریات شهر بیجی در شمال سامرا و 2 آبان 1394 همزمان با عاشورای حسینی به شهادت رسیده است.
در کارگاه داستان‌نویسی، فاطمه گایینی برای شهید حججی نوشته است؛ «اسم برادرم حسام است، از صبح که بیدار می‌شود، بابا گفتن از دهانش نمی‌افتد. حسام هم دو سال دارد. بابایم که سر کار می‌رود، خیلی گریه می‌کند. حتماً گریه‌های علی کوچکت دل همه را آتش می‌زند. حسام شب‌ها روی بازوی بابا می‌خوابد، حالا که نیستی علی باید روی بازوی چه کسی بخوابد؟...»
یادآور می‌شود، ماهنامه قرآنی «باران» در 48 صفحه و به قیمت 5 هزار تومان منتشر شده و بر پیشخوان نشریات قرار گرفته است.
captcha