نهضت امام حسین(ع)، نهضت قرآنی است
کد خبر: 3646917
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

نهضت امام حسین(ع)، نهضت قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: جامعه قرآنی انتظار دارند در هیئت‌های مذهبی، علاوه بر عزاداری، بیش از پیش به قرآن و تلاوت قرآن نیز توجه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، انتظار می‌رود که در هیئت‌های مذهبی به برنامه‌های قرآنی نیز توجه بیشتری شود، زیرا که امام حسین تاکید زیادی بر تلاوت قرآن و عمل به آموزه‌های قرآن داشتند. 
در همین رابطه یک استاد حوزه با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع)، یک نهضت قرآنی و  برگرفته از پیام آسمانی و وحی الهی است، افزود: این نهضت با رهبری اماح حسین(ع) به گونه ای طراحی شد که به تعبیر شهید مطهری، عاشورا آیین تمام قامت اسلام و اسلام مجسم است
حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد بیان کرد: امام حسین(ع) فقط جهاد اسلامی را به نمایش نگذاشتند، بلکه ارزش‌های دیگر مانند نماز، قرآن، امر به معروف و نهی از منکر را هم به نمایش گذاشتند و می‌توان گفت که عاشورا نمایشگاه اسلام است.
وی در رابطه با ارزش و اهمیت قرآن نزد امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) از حضرت ابوالفضل(ع) خواستند که برای تلاوت قرآن، از لشگر عمر سعد یک شب مهلت بگیرند و می‌دانستند این جنگ موجب شهادتشان می‌شود، زیرا با علم و آگاهی و پیش بینی قبلی وارد کربلا شده بودند.
این استاد حوزه در رابطه با ترسیم حال‌و هوای شب عاشورا از زبان حضرت زینب، گفت: ایشان فرموده‌اند که شب عاشورا از خیمه‌ امام حسین(ع) صدای زمزمه‌ کلام قرآن می‌آمد و گروهی به تلاوت قرآن و برخی در حال رکوع قیام و سجود و استغفار بودند. 
وی تصریح کرد: ماهیت نهضت امام حسین(ع) ماهیت قرآنی بوده و این مهم در رفتار امام حسین و یارانشان کاملا گویا است؛ لذا انتظار می‌رود در محافل و مجالس حضرت امام حسین(ع) به نماز و قرآن توجه شود. 

captcha