اعزام 7 میلیون نفر در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی در سال گذشته
کد خبر: 3646918
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
فضلی عنوان کرد:

اعزام 7 میلیون نفر در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی در سال گذشته

گروه فرهنگی: جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی و حج بصیرتی است، گفت: سال گذشته بیش از 7 میلیون نفر در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام‌ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران (ایکنا) از ایلام، سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین امروز در نشست قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی در دانشگاه ایلام اظهار کرد: مردم ولایتمدار ایلام در راستای خدمت به ‌نظام و دوران دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نکردند و در عرصه‌های مختلف مجاهدت‌های ارزشمندی از از خود نشان دادند.
وی با بیان اینکه محرم دو آرمان شور و شعور را دارد، افزود: عزاداری‌ها شور و احیا نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر و احیاء مقاومت ازخودگذشتگی شعور محرم است.
فضلی با تأکید بر اینکه احیاء مقاومت و ایستادگی برای کشور بسترساز است و پیروزی در دفاع مقدس برگرفته از درس محرم و عاشورا بود، اضافه کرد: دفاع مقدس تنها قطعه‌ای است که بعد از پیروزی انقلاب تمام ارکان قرآن و دین در آن جاری بود.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه راهیان‌نور یک عملیات بزرگ فرهنگی و حج بصیرتی است، عنوان کرد: در اردوهای راهیان‌نور تلاش شده که به تمام زوایای آن توجه شود، لذا باید وفاق و هم‌دلی در این حوزه را گسترش دهیم.
وی با اشاره به اینکه امروزه که راهیان نور مورد توجه رهبری است می‌طلبد و انتظار می‌رود با تلاش بیشتری این حوزه را گسترش دهیم، گفت: در سال گذشته بیش از 7 میلیون نفر تحت عنوان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام‌ شده‌اند.
فضلی با بیان اینکه خوزستان درزمینهٔ ایجاد زیرساخت و فضا برای اردوهای راهیان‌نور دقیق‌تر و بیشتر از دیگر مناطق عمل کرده است، تصریح کرد: زیرساخت‌ها در هرکجا بیشتر باشد کاروان‌های بیشتری به آن محل اعزام می‌شوند.
جانشین بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: سال گذشته دو میلیون نفر به مناطق عملیاتی ایلام آمده‌اند و این استان بیشترین نزدیکی فاصله به مرز را دارد و در همه استان‌ها راهیان نور ظرفیت رزمایش رادارند اما هنوز ایلام این ظرفیت را پیدا نکرده است و هرچه اماکن اسکان و خدمات‌دهی به راهیان‌نور در استان ایلام بیشتر شود ما کاروان‌های بیشتری اعزام می‌کنیم.
وی با بیان اینکه استان ایلام در این حوزه باید بیشتر تلاش کند، گفت: اتفاقات خوبی در موضوع راهیان‌نور افتاده اما کافی نیست.
فضلی با اشاره به اینکه همه توان راهیان‌نور در ایام اربعین در خدمت استان ایلام قرار می‌گیرد اما زیرساخت‌های ایلام باید افزایش پیدا کنند، اظهار کرد: همه شهدای مدافع حرم یا دست‌اندرکار راهیان نور بودند یا با کاروان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شده بودند که نمونه آن محسن حججی است که خودش از برگزار کنندگان کاروان‌های راهیان‌نور بود.
وی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی غرب و دشمن بسیار گسترده است و تغییرات منطقه می‌طلبد به موضوع راهیان‌نور توجه بیشتری شود.
captcha