رونمایی از ١١ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب لرستان
کد خبر: 3646947
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

رونمایی از ١١ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب لرستان

گروه فرهنگی: هم‌زمان با ششمین روز از یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان از یازده عنوان کتاب ناشرین و مؤلفین لرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سه‌شنبه، چهارم مهرماه در ششمین روز از نمایشگاه کتاب لرستان، از یازده عنوان کتاب تازه منتشر شده رونمایی شد.
این کتاب‌ها که از انتشارات پراکنده و هاویر بودند توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و جمعی از علاقمندان رونمایی شدند.
بنا بر این گزارش، مجموعه کتاب‌های رباعی‌های گلدم، زهرا و چادرش، مثنوی فلاخن و شمشیر، سنگ‌های یخ زده، فرهنگ با ساک، راز اسارت و را نجات انسان قرن ٢١  از انتشارات پراکنده رونمایی شدند.
همچنین آثاری همانند یادگیری آسان علوم تجربی پایه نهم، احکام و اخلاق پزشکی از منظر شرع، نقش سلول‌های بنیادی در پیشرفت علم پزشکی، رستاخیز قهرمانی و مجموعه خواندنی از داستان‌های فلسفی فکاهی از انتشارات هاویر رونمایی شد.
معرفی و بررسی کتاب «سرگذشت خرم‌آباد»
همچنین، سه‌شنبه، چهارم مهرماه جلسه معرفی و بررسی کتاب «سرگذشت خرم‌آباد»  نوشته سید فرید قاسمی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان برگزار شد.
مجتبی ترکارانی در نشست بررسی و معرفی کتاب سرگذشت خرم‌آباد که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان، اظهار کرد: کتاب سرگذشت خرم‌آباد منبع خوبی برای بسیاری از تحقیقات است.
وی اضافه کرد: پاس‌داشت آثار برجسته‌ای همچون فرید قاسمی به ما می‌گوید که منتقدان خود را جدی بگیریم.
این جامعه‌شناس و استاد دانشگاه با بیان این‌که سرگذشت خرم‌آباد متعلق به یکی از مورخان مطبوعاتی ملی کشوربه نام سید فرید قاسمی بوده، افزود: این کتاب برای اهل فرهنگ بوده و می‌تواند منبع خیلی از تحقیقات مختلف برای جامعه علمی و دانشگاهی باشد.
ترکارانی یادآور شد: کتاب سرگذشت خرم‌آباد که به‌صورت روش تحقیق بوده توانسته خیلی از منابع را جمع نماید.
وی با اشاره به بخش‌های کتاب سرگذشت خرم‌آباد عنوان کرد: اقلیم‌شناسی، تاریخ‌شناسی، فراز و فرود پهلوی، اجتماع و ارتباطات، روایت دیگران از خرم‌آباد، فرهنگ و هنر، آداب و رسوم، مذهب، آموزش و ورزش از بخش‌های این کتاب است.
ترکارانی با ابراز این‌که این کتاب حاصل ده‌ها مصاحبه بوده، افزود: کتاب سرگذشت خرم‌آباد یک مطالعه موردی تک‌نگارانه با رویکرد توصیفی است.
captcha