پادگان جمهوری اسلامی قلب و عاطفه مردم است
کد خبر: 3646996
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
سردار سلیمانی:

پادگان جمهوری اسلامی قلب و عاطفه مردم است

گروه سیاست و اقتصاد: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس، ملتی انقلابی و مقاوم با هویت دینی را پرورش داد، گفت: پادگان جمهوری اسلامی، قلب و عاطفه مردم است که در دنیای امروز پشتیبان ملت‌های مظلوم به شمار می‌رود.

پادگان جمهوری اسلامی، قلب و عاطفه مردم است/دفاع مقدس ملتی انقلابی وبا هویت دینی پرورش داد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته سه شنبه چهارم مهرماه در جمع عزاداران حسینی محفل رزمندگان اسلام در اصفهان با بیان کارکردهای دفاع مقدس در جامعه، گفت: کارکرد نظامی دفاع مقدس در دور کردن خطر از کشور، بازپس‌گیری مناطق از دست رفته و تحقیر و تنبیه دشمن با وجود حمله غافلگیرانه‌ای که انجام داد، کارکرد کوچکی نیست.
وی با انتقاد از سخنان نادرست و غیر ضروری در رابطه با جنگ و ایجاد شبهه پیرامون آن، اظهار کرد: سخنانی از این دست که چرا بعد از فتح خرمشهر، جنگ همچنان ادامه یافت، به نوعی زیر سوال بردن حضرت امام(ره) است؛ ما تابع امام بودیم و ایشان انسانی آگاه، حکیم و مقتدر بودند. چیزی که باید بر آن اصرار داشته باشیم، نشر و توسعه معارف دفاع مقدس به خاطر اثر تربیتی فوق‌العاده بالای آن است؛ چنانکه مقام معظم رهبری در رابطه با کتب دفاع مقدس فرموده‌اند که بعضی از این کتب اشک مرا جاری ساخت و بسیار گریستم.
فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه دفاع مقدس باید همپای انقلاب سنجیده شود و انقلاب بدون دفاع مقدس ناقص است، تصریح کرد: اوایل انقلاب و حتی در سال اول جنگ، لیبرال‌ها در اداره کشور و مدیریت جنگ نقش پر رنگی داشتند و ما با مشکلات زیادی مواجه بودیم؛ اما اولین تاثیری که دفاع مقدس در جامعه به همراه داشت، رجوع عمومی به ارزش‌های اصیل دینی و موفقیت تفکر انقلابی در برابر تفکر لیبرالی بود.
وی اضافه کرد: تقویت لایه‌های هویتی، ارزشی و دینی جامعه، از دیگر تاثیرات دفاع مقدس بود. از آنجا که افرادی از تمام اقشار و مناطق مختلف کشور در جنگ حضور داشتند، تاثیر فرهنگ دفاع مقدس به سرعت اتفاق افتاد و رسوخ معارف اصیل دینی، جامعه را در ابعاد دینی احیا کرد.
سردار سلیمانی بیان کرد: دفاع مقدس باعث تحول معنوی، رشد اخلاص و شکل‌گیری سبک خاصی از مدیریت و اداره امور شد که امروز از آن با عنوان مدیریت جبهه‌ای و بسیجی یاد می‌کنیم. همین که مقام معظم رهبری همواره و حتی در دیدارهای رسمی، با خود چفیه حمل می‌کنند که نشانی متعلق به دفاع مقدس محسوب می‌شود، حاکی از اثرگذاری و قداست فرهنگ دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس ملتی انقلابی و مقاوم با هویت دینی را پرورش داد، گفت: تاثیرات دفاع مقدس در ابعاد گوناگون ناشی از سرچشمه‌هایی بود که مهمترین آنها، حضرت امام(ره) بودند. ایشان در لحظات حساس و سرنوشت ساز جنگ، با بیان زیبا و لطیف خود، آبی بر آتش مشکلات و شکست‌ها بوده و عدم موفقیت‌ها را التیام می‌دادند. امام(ره) فضای جنگ را به سمت خدا و اسلام سوق داده و روح دینی و معنوی را در صحنه دفاع مقدس دمیدند. سخنان ایشان با این مضمون که مکتب ما، مقصد ماست و تکلیف ما را حضرت سیدالشهداء(ع) مشخص کرده، در همین راستا قابل ارزیابی است.
فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: مدیریت پاک شهدا و فرماندهان جنگ، از دلایل اصلی پاکی و طهارت دفاع مقدس بود. فرماندهان جنگ جلودار و خطرپذیر بودند و از شجاع‌ترین، مخلص‌ترین و معنوی‌ترین انسان‌ها محسوب می‌شدند و در واقع چنین کسانی امانتدار فرزندان ملت در جبهه‌های جنگ بودند. اگر جامعه از انسان‌های فداکار خالی شود، شکست می‌خورد و همان می‌شود که بر سر امیرالمومنین(ع) آمد. دقت کنیم که در مزرعه جامعه چه کاشته و چه چیزی برداشت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه دشمنان این روزها در رابطه با قدرت جمهوری اسلامی حساسیت به خرج داده و برای آن شاخ و شانه می‌کشند، گفت: قدرت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه، حقیقی و تثبیت شده است.
سردار سلیمانی خطاب به دشمنان نظام افزود: قدرت جمهوری اسلامی برخاسته از منطقی است که شما امکان مواجهه با آن را ندارید و آن، دفاع از مظلوم در برابر ظالم است. پادگان جمهوری اسلامی، قلب و عاطفه مردم است که در دنیای امروز پشتیبان ملت‌های مظلوم به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: دشمن نمی‌تواند فلسطین را از جمهوری اسلامی جدا کند. امروز اعتماد بزرگی در میان ملت فلسطین شکل گرفته، مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی مدافع حقیقی آنهاست. دشمن داعش را ایجاد‌ کرد و این جمهوری اسلامی بود که برای مقابله با آن به دولت و ملت عراق کمک کرد.
وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد و این جمهوری اسلامی بود که از لبنان دفاع کرد. دشمن، زمانی به فتنه مذهبی که اوج آن بحران سوریه بود، دامن زدند، مقام معظم رهبری در برابر این توطئه ایستادگی کردند و امروز برادران اهل سنت نزدیک‌ترین مدافع خود را جمهوری اسلامی می‌دانند.
فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: دشمن چگونه می‌خواهد با نفوذ جمهوری اسلامی مقابله کند. اگر کشوری نسبت به جمهوری اسلامی خطایی مرتکب شود، تمام این پایگاه‌های مردمی در دفاع از جمهوری اسلامی به پا می‌خیزند. ما با دشمن در میادین مختلف مواجه شده‌ایم، آنها توانایی مقابله با ملت ایران را ندارند. 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در قلوب مظلومین عالم قرار دارد و قابل برخورد نیست. دشمن در تمام رویارویی‌های خود با ایران، نه تنها از قدرت جمهوری اسلامی نکاسته، بلکه بر آن افزوده است که انشاءالله با رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت و برخورداری از منطق صحیح، روز به روز این قدرت افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه استان و شهر اصفهان ستون فقرات دفاع مقدس در ابعاد گوناگون بود، اظهار کرد: یکی از دلایل این امر، حجم حضور و ایثار و فداکاری مردم این استان در جنگ است، به گونه‌ای که استان اصفهان بیشترین تعداد شهید را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده؛ در واقع نمی‌توان دستاوردهای دفاع مقدس را بدون استان اصفهان در نظر گرفت.
سلیمانی افزود: دلیل دیگر، نقش محوری استان اصفهان در اداره و مدیریت جنگ است، هرگز نمی‌توان نقش شهدایی چون خرازی، کاظمی، همت، ردانی‌پور، میثمی و محلاتی را در صحنه‌های جنگ نادیده گرفت؛ با حضور این افراد در جلسات تصمیم‌گیری بود که تصمیمات با اعتماد و اطمینان اتخاذ می‌شد.
captcha