افتتاح بوستان قرآنی دبی در سال 2018+عکس
کد خبر: 3647028
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

افتتاح بوستان قرآنی دبی در سال 2018+عکس

گروه بین‌الملل: شهرداری دبی اعلام کرد: «بوستان قرآنی» این شهر با مساحتی بالغ بر 640 هزار متر مربع، سال آینده میلادی(2018) به روی علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد.

نمایش گیاهان قرآنی در «بوستان قرآن» دبی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «nrttv.com»، عملیات طراحی و ساخت «بوستان قرآن» دبی با هدف تبیین برخی مضامین و مفاهیم قرآن کریم از جمله معجزات علمی و پزشکی مذکور در این کتاب الهی ادامه دارد.
این بوستانی قرآنی، در برگیرنده انواع گیاهان، گل‌ها و درختانی که در قرآن کریم از آن‌ها نام برده شده است، خواهد بود.

در این بوستان همچنین، اطلاعات علمی مذکور در قرآن در ارتباط با فواید این گیاهان، و جدیدترین اکتشاف‌ها و دستاوردهای علمی این حوزه ارائه می‌شود. 

هدف از ساخت و طراحی بوستان قرآنی دبی، تبیین مفاهیم و ارزش‌های دین اسلام برای پیروان سایر ادیان و بررسی موضوعات مختلف ذکرشده در قرآن از جمله پزشکی نوین است.

بخش فضای سبز این بوستان به منظور کشت گیاهانی که در قرآن از آنها یاد شده اختصاص دارد که تعداد آن‌ها به بیش از 51 نوع از جمله انجیر، موز، انار، زیتون، هندوانه، انگور، زیتون، سیر، پیاز، ذرت، عدس، گندم، زنجبیل، ریحان، خیار و ... می‌رسد و این فضا به 12 بخش و ساختمان شیشه‌ای تقسیم خواهد شد.
  
این باغ همچنین شامل بخش‌هایی برای به ارائه اطلاعات مربوط به همه گیاهان و درختان کشت‌شده و خواص طبی و غذایی آنها به اضافه آیات مربوط به آن‌ها در قرآن است. 

«غار معجزات» از دیگر بخش‌های بوستان دبی است که در برگیرنده هفت نمایشگاه مختلف برای به عرضه معجزات ذکر شده در قرآن است که در این بخش از جدیدترین تکنولوژی تعاملی استفاده خواهد شد.

تجهیز باغ به درختان خورشیدی برای تولید انرژی، اختصاص آلاچیق‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان با الهام‌گیری از هنر و معماری اسلامی که مطابق با روح این بوستان باشد، از دیگر بخش‌های بوستان قرآنی دبی است/.
بوستان قرآنی دبی سال 2018 افتتاح می شود
بوستان قرآنی دبی سال 2018 افتتاح می شود
 بوستان قرآنی دبی سال 2018 افتتاح می شود
 

captcha