حماسه‌ای در استقبال از شهید مدافع حریم حرم/ شور حسینی(ع) در تهران مضاعف شد
کد خبر: 3647192
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
گزارش توصیفی تشییع شهید محسن حججی؛

حماسه‌ای در استقبال از شهید مدافع حریم حرم/ شور حسینی(ع) در تهران مضاعف شد

گروه جهاد و حماسه: ملت ایران امروز در مراسم تشییع شهید محسن حججی راهشان را از سر گرفتند و با شهدا و امام شهدا عهدی دوباره بستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی با حضور با شکوه و گسترده مردم شهید پرور ایران اسلامی در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

مردم ایران از دور و نزدیک و از ساعتی قبل‌تر خود را به میدان امام حسین(ع) تهران رسانده‌اند، جمعیت به اندازه‌ای زیاد است که حرکت را سخت‌تر کرده‌است. از ساعت هشت صبح با گذر از ترافیک سنگین در خیابان انقلاب در محل مراسم حضور یافتیم، خیابان‌های اطراف مملو از جمعیت است.

حضور حماسی در استقبال از شهید حججی/شور حسینی(ع) در تهران مضاعف شد

خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم تهران و شهرهای اطراف در این مراسم حضور یافته‌اند، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، محمدرضا باهنر، علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، سیدمجتبی خامنه‌ای؛ آقازاده مقام معظم رهبری و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولان و شخصیت‌هایی هستند که در این مراسم حضور یافته اند.
اما پیش قراول این قافله عاشورایی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند. که سحرگاه امروز، به مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) رفتند و برای لحظاتی کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت(ع) آرزوی علو درجات کردند، همچنین دقایقی با خانواده‌ این شهید به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنها تشکر و قدردانی و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو کردند.

حضور حماسی در استقبال از شهید حججی/شور حسینی(ع) در تهران مضاعف شد

و اما... امروز قلب تهران، میدان امام حسین(ع) عزادار است و اقشار مختلف مردم سیاه‌پوش عزای حسینی در این مراسم حضور دارند، امروز ششم محرم‌الحرام است، چه تقارن زیبایی، پسری که افتخار ایران است، در راه امام حسین(ع) و دفاع از حرم حضرت زینب(س) رفته و اینک بی‌سر و دست برگشته است و ملت ایران در میدان امام حسین(ع) جمع شده‌اند تا با فرزند خود عهد و پیمان تازه کنند.
نگاهم را می‌چرخانم، کمی آن سوتر خودروی حامل پیکر مطهر شهید حججی است، مردم از سربازان کنار تابوت می‌خواهند که پارچه‌هایی را برایشان تبرک کنند و یا بتوانند از نزدیک شهید را زیارت کنند، مادری که عکس فرزند شهیدش را آورده، مادر جوان دیگر با کودک خردسالش آمده، مادر پیری که راه رفتن برایش  سخت است، وظیفه خود دانسته که در این مراسم حضور یابد. او شهید حججی را همانند فرزند خود می‌داند.
در این مراسم جوانانی، عکس شهید حججی را بر پیراهن خود دارند و پرچم قرمز و زرد به دست گرفته‌اند که بر روی آنها نوشته «راهی که از سر گرفتیم»، لبیک یا حسین(ع)، یا ابوالفضل العباس(ع)؛ آری امروز نه تنها مردم تهران، بلکه ملت ایران راهشان را در کنار شهید محسن حججی از سر گرفتند و عهد و پیمان دوباره با بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدا بستند.
حضور جوانان در این مراسم بیش از همه به چشم می‌آید، جوانانی که نه پیروزی انقلاب را دیده‌اند و نه دفاع مقدس را درک کرده‌اند، اما در کشوری رشد یافته‌اند که هر وجب از خاکش با خون شهید آبیاری شده است.
هوای تهران، امروز عاشورایی است، بوی شهادت می‌دهد، انگار آسمان نیز غمی سنگین در دلش نمایان است، گویا صحنه‌های تشییع شهدا برای آسمان حکایتی را زنده می‎کند که قرن‌ها پیش به خود دیده است. يادمان باشد «شهيد عزادار نمی‌خواهد، رهرو می‌خواهد»؛ يادمان باشد سال‌های عزت امروز، حاصل وفاداری و فداكاری چه دُرهای گرانبهایی است؛ از ياد نبریم، عهد و پیمان امروزمان با شهید حججی را، این شهید و شهدای دیگر نظاره‌گر اعمال و رفتارمان هستند، مراقب باشیم بدعهدی نکنیم.

حضور حماسی در استقبال از شهید حججی/شور حسینی(ع) در تهران مضاعف شد

حاج صادق آهنگران به سبک همان روزهای دفاع مقدس که شور و شوق زایدالوصفی در جوانان وطن ایجاد می‌کرد به مداحی پرداخت و مردم با وی هم‌نوایی کردند. سینه زدند و اشک ریختند. «لبیک یا حسین» شعار امروز مردم بود که یک صدا و حسین‌گویان برای تشییع پسر، برادر و فرزند خود آمده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان نیز در این مراسم سخنرانی کرد و شهید حججی را افتخاری برای خانواده خود و سپاه پاسداران دانست و گفت: از این رو باید او را فخرالشهدای مدافع حرم نامید و احترامی که مردم برای این شهید عزیز قائلند به معنای احترام به همه شهدای مدافع حرم است که برخی‌ از آنها بسیار غریب هستند و راه را برای شهید حججی باز کردند.
پس از سخنرانی پناهیان، مراسم با مداحی سعید حدادیان ادامه می‌یابد و سپس تشییع پیکر شهید حججی آغاز می‌شود، خودروی حامل پیکر شهید حججی در میان مردم و از خیابان 17 شهریور در انبوه جمعیت به کندی حرکت می‌کند و تا میدان شهدا به راه خود ادامه می‌دهد.
پس از مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید محسن حججی به زادگاهش نجف‌آباد انتقال می‌یابد و فردا در این شهر تشییع و تدفین خواهد شد.
captcha