آیین تکریم از کتابداران ایثارگر برگزار شد
کد خبر: 3647225
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

آیین تکریم از کتابداران ایثارگر برگزار شد

گروه فرهنگی: آیین تکریم از کتابداران ایثارگر و یاد و خاطره شهید عباس غفرانی، کتابدار خراسان رضوی، صبح امروز پنجم مهرماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیین تکریم کتابداران ایثارگر و یاد و خاطره شهید عباس غفرانی، کتابدار خراسان رضوی، صبح امروز پنجم مهرماه در کتابخانه فرزانه، با حضور حسین اکبری، مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی استان خراسان رضوی، امیر سرتیپ منوچهر کِهتری، فرمانده تیپ دو لشگر77 ثامن‌الائمه(ع) و سردار علی اکبر نجاتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.
در این مراسم حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، اظهار کرد: در هفته‌ای هستیم که مناسبت‌های بسیاری باهم گره خورده‌اند، هفته دفاع مقدس، هفته امر به معروف و نهی از منکر و ماه محرم که همه این مناسبت‌ها گفتنی‌های بسیاری دارد.
وی ادامه داد: ماه محرم ماهی است که امام حسین(ع) قبل از اینکه به کربلا برسند منشور قیام و حرکت خود را بیان کرده‌اند. حضرت فرمودند: «من برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر و احیای سیره و سنت پدرم قیام کرده‌ام.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: کتابداران با توجه به وظیفه خطیر خود باید از امام حسین(ع) کمک بگیرند و از این فرصت در راستای ترویج فرهنگ حسینی استفاده کنند.
وی ادامه داد: می‌توانیم در همه کتابخانه‌های استان روزانه حدیثی از ائمه(ع)، چاپ و در برد کتابخانه بزنیم تا همه مردم، خصوصا نسل جوان با کلام و سیره اهل بیت(ع) آشنا شوند.
اکبری با اشاره به سخنی از ائمه معصومین(ع) «بدانید که حوائج مردم به سوی شما از نعمت‌های الهی است که خداوند به شما ارزانی کرده است.»، افزود: با توجه به فرموده معصوم(ع) باید مراجعات مردم را قدر بدانیم و با روی خوش جوابگوی آنان باشیم. این در حالی است که بیش از یک میلیون مراجعه کننده در سال به کتابخانه‌های عمومی استان داریم.
همچنین امیر سرتیپ منوچهر کِهتری، فرمانده تیپ دو لشگر77 ثامن الائمه(ع) نیز به بیان خاطره از عملیات شکست حصر آبادان پرداخت.
همچنین سردار اکبر نجاتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس ایام الله است و رشادت‌های سربازان و سرداران هشت سال دفاع مقدس هیچ وقت نباید فراموش شود، چراکه کشورمان همیشه به این ایثارها و خودگذشتگی‌ها نیاز دارد.
نجاتی بیان کرد: دویست و سی هزار شهید دفاع مقدس در استان داریم که شکوفه‌های آن اکنون در جبهه‌های مقاومت لبنان و سوریه و یمن ایثارگری می‌کنند.
در این مراسم از برخی از خانواده شهدا به ویژه کتابدران ایثارگر و رزمنده تقدیر به عمل آمد. همچنین دو نویسنده کتاب دفاع مقدس، رامین رامین‌نژاد، نویسنده کتاب «فرمانده پاسگاه خسروآباد» و جهانگیر فیض‌آبادی، نویسنده کتاب «جنون مجنون» به شرح کتاب خود پرداختند و از آنان نیز تقدیر شد.
captcha