هزینه 200 میلیارد ریالی برای احداث تالار مرکزی ارومیه
کد خبر: 3647319
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

هزینه 200 میلیارد ریالی برای احداث تالار مرکزی ارومیه

گروه اجتماعی: 200 میلیارد ریال برای احداث تالار مرکزی ارومیه با پیشرفت 93 درصد هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: این تالار 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای کامل آن، 100 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی با بیان اینکه تالار مرکزی ارومیه در سه طبقه شامل زیرزمین، همکف و بالکن در حال ساخت است، اضافه کرد: این تالار دارای 2 سالن برای نمایش، تئاتر و موسیقی بوده که از فناوری و امکانات جدید بهره مند است.
وی اظهار کرد: کارگاه های مختلف، سالن نمایش نامه خوانی، کافی شاپ، گالری، بخش پلاتو و بلاک باکس، نگارخانه، پارکینگ و لابی بخش های مختلف این تالار را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: سالن موسیقی به ظرفیت 600 نفر هم یکی از سالن‌های با کیفیت این تالار است چرا که سیستم آن به گونه‌ای طراحی شده تا همه افراد بتوانند بدون استفاده از ابزارهای الکترونیکی و میکروفن از موسیقی داخل سالن بهره‌مند شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این تالار یک سالن عمومی نیز دارد که برای اجراهای نمایشی ساخته شده و از گنجایش هزار و 200 نفری برخوردار بوده و یک سالن استاندارد به شمار می‌ رود.
حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: تالار مرکزی ارومیه یک طرح ملی است و با تخصیص اعتبار ملی افتتاح می‌شود.
کلنگ احداث تالار مرکزی ارومیه در سال 1386 بر زمین زده شد و عملیات اجرایی آن از سال 1391 آغاز شد.
تالار مرکزی ارومیه در 12 هزار مترمربع زمین در خیابان درستکار ارومیه و زیربنای 18 هزار و 200 متر مربعی در حال ساخت است.
captcha