محرم؛ فرصتی برای زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلام
کد خبر: 3647330
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

محرم؛ فرصتی برای زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلام

گروه معارف: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز بابیان اینکه محرم فرصتی برای زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلام است، تأکید کرد: باید با برگزاری مراسم‌های مختلف وسیله‌ای برای ترویج اسلام و شیعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، پنجم مهرماه در همایش «احلی من‌العسل» که در مصلی نماز جمعه فردیس برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی برگرفته از قیام امام حسین(ع) بود.
وی بابیان اینکه جوانان رزمنده در جنگ تحمیلی مانند قاسم ابن الحسن(ع) عمل کردند، گفت: هشت سال دفاع مقدس و شهادت مظلومانه رزمندگان اسلام برای کشور جمهوری اسلامی واقعه کربلا را رقم زد.
این مسئول بابیان اینکه محرم فرصتی برای زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلام است، تأکید کرد: باید با برگزاری مراسم‌های مختلف وسیله‌ای برای ترویج اسلام و شیعه باشیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز با اشاره به قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، گفت: این واقعه نه‌تنها مسلمانان و شیعیان جهان را به پرداختن به سیره ائمه واداشته، بلکه تمام دنیا را معطوف به خودکرده است.
وی بابیان اینکه روش امام حسین(ع) امربه‌معروف و نهی از منکر بود، گفت: ما نیز باید با الگوبرداری از امام حسین(ع) و رشادت‌های لشکرش پیرو راه اهل‌بیت باشیم.
ساکی با تأکید به اینکه باید با دشمنان اسلام مبارزه کرد، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر با صحبت کردن انجام می‌شود، اما اگر دشمنان اسلام این موضوع نپذیرند، باید برای حفاظت از دین اسلام با آن‌ها مبارزه کنیم.
وی بابیان اینکه رزمندگان اسلام با پیروی از امام حسین (ع) با دستان خالی در جبهه‌های نبرد جنگیدند و افتخارآفرینی کردند، افزود: ما نیز با پیروی از راه شهیدان و الگو قرار دادن ائمه باید به جهانیان نشان دهیم که درس کربلا در کشور جمهوری اسلامی پایدار است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: تا زمانی که ملتی غیور و جوانانی متدین در کشور جمهوری اسلامی هستند کسی نمی‌تواند برای تضعیف مکتب اباعبدالله الحسین اقدامی کند.

captcha