بزرگداشت بیستمین سال تأسیس مسجد باشقیرستان + عکس
کد خبر: 3647349
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

بزرگداشت بیستمین سال تأسیس مسجد باشقیرستان + عکس

گروه بین‌الملل: مراسم بزرگداشت بیستمین سال تأسیس مسجد و مؤسسه دینی اخلاص در شهر «اوفا»، پایتخت باشقیرستان برگزار شد.

بزرگداشت بیستمین سال تأسیس مسجد باشقیرستان + عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، در این مراسم سه روزه جمعی از شخصیت‌های دینی، سیاسی و دانشگاهی روسیه به ویژه از باشقیرستان و تاتارستان حضور داشتند و ریاست بنیاد مطالعات اسلامی روسیه نیز جزء سخنرانان در این مراسم بود.
 
در این مراسم ضمن گرامیداشت 20 سالگی مسجد اخلاص، نشست‌هایی با موضوع افراط‌گرایی دینی و راههای مقابله با آن و همچنین معرفی و رونمایی ترجمه تاتاری نهج البلاغه برگزار شد. همچنین از فعالان فرهنگی و همکاران مسجد و مؤسسه اخلاص تقدیر به عمل آمد.
 
محمد علام مصطفی، امام جماعت مسجد اخلاص طی سخنانی در این مراسم ضمن نقل فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری به تبیین ضرورت حفظ وحدت اسلامی پرداخت و بر  نادرست‌بودن ایجاد تفرقه از سوی هر طیفی تأکید کرد.
 
حمید هادوی، رئیس بنیاد مطالعات اسلامی روسیه نیز با اشاره به اهمیت قرآن به عنوان مهمترین منبع دینی در اسلام و جایگاه حضرت رسول(ص) در تبیین معارف اسلامی به معرفی شخصیت حضرت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین صحابه و جایگاه معرفتی نهج البلاغه و ارزش آن در تاریخ متون اسلامی پرداخت. سبک صحیح زندگی اسلامی و تأکید بر نیکی به دیگران از محورهای مورد بحث در موضوع نهج البلاغه بود.
 
قابل ذکر است که بنیاد همکاری‌های علمی با مؤسسه دینی اخلاص دارد که فروش و عرضه آثار و همچنین نشر ترجمه تاتاری نهج البلاغه با همکاری مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) از جمله این همکاری‌ها است. همچنین ویژه‌نامه بیستمین سالگرد تأسیس مسجد اخلاص نیز با همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه منتشر شد.
 
مسجد و مؤسسه دینی اخلاص فعالیت‌های گسترده‌ای در باشقیرستان دارد که برگزاری مراسم و جشنواره‌ها، پخش برنامه‌های تلویزیونی، انتشار نشریه «اخلاص شریف» از سال 2014 و برگزاری کلاس‌های آموزشی از آن جمله است.
 
 بخش بین‌المللی مسجد اخلاص نیز نقش فعالی در برقراری ارتباط فرهنگی با کشورهای اسلامی از جمله ایران دارد. کتابخانه مسجد اخلاص دارای 6 هزار کتاب با موضوع اسلامی به زبان‌های مختلف است و گروه سرودهای دینی «الهی‌لر» از سال 2009 در این مسجد تأسیس شده است.
 
وب‌سایت دینی مسجد نیز مخاطبان خوبی در روسیه به ویژه باشقیرستان دارد/.


captcha