اهالی روستای قه کاشان، میزبان تلاوت سیدمحمد کرمانی+ صوت و عکس
کد خبر: 3647385
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

اهالی روستای قه کاشان، میزبان تلاوت سیدمحمد کرمانی+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن، در طول دهه اول محرم‌الحرام، هر شب در هیئات استان تهران با تلاوت ۱۰ قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن، در طول دهه اول محرم‌الحرام، هر شب در هیئات استان تهران با تلاوت ۱۰ قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار می‌شود.

صد و بیست و هفتمین کرسی تلاوت نفحات‌القرآن، شب گذشته چهارم مهرماه، از ساعت 20 در حسینیه فاطمه الزهراء(س) واقع در اتوبان شهيد محلاتى، نرسيده به پل آهنگ، جنب درمانگاه ولى الله، كوچه پيش نماز با تلاوت سیدمحمد کرمانی، قاری بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

اهالی روستای قه کاشان، میزبان تلاوت سید محمد کرمانی+صوت وعکس

در این کرسی تلاوت، سیدمحمد کرمانی، آیاتی از سوره مبارکه مریم را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

یکی از اهداف نفحات‌القرآن، از برگزاری این کرسی‌ها در حسینیه‌ها و هیئات، ایجاد زمینه‌ای برای جذب اقشار مختلف مردم به استماع تلاوت قرآن کریم، ترویج فرهنگ  قرآنی در هیئات است. چرا‌که متأسفانه، قرآن کریم در بیشتر هیئات و جلسات عترت، جایگاهی ندارد و اگر هم قرآنی تلاوت شود، در اول مراسم و برای تبرک جلسه و جمع شدن مردم است. در حالیکه مقام معظم رهبری در دیداری که ۱۸ خرداد ۹۵ با جامعه قرآنی داشتند، تأکید کردند: «جلسات تلاوت قرآن باید رواج پیدا کند. منظور از جلسه‌‌ تلاوت قرآن این است که جلسه‌ای تشکیل بشود، افراد حاضر بشوند،‌ قاری قرآن بنشیند آنجا یک ساعت -کمتر یا بیشتر- قرآن بخواند؛ مستمعین [هم] فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند؛ بیایند بنشینند و قرآن را بشنوند. این خیلی مؤثّر است. اصلاً جلسه برای قرآن. مثل اینکه جلسه برای محبّت اهل‌ بیت‌(علیهم‌السّلام) می‌گذاریم -جلسه‌‌ مرثیه یا جشن برای ائمه‌(علیهم‌السّلام)- یکی از دو ثقل، اهل‌ بیت(ع) هستند، یک ثقل دیگر هم قرآن است؛ جلسه برای قرآن بگذارید».

اهالی روستای قه کاشان، میزبان تلاوت سید محمد کرمانی+صوت وعکس

هیئت فاطمه الزهراء(س) درسال ١٣٥٤ توسط اهالى روستای قه کاشان مقيم تهران شروع به کار کرده است. اوايل تأسيس، مراسم های این هیئت در مسجدى در بازار تهران، زير گذر لوطى صالح برگزار می‌شده است و  پس از انقلاب، این هیئت، به صورت سيار در منازل اعضای هیئت منعقد می‌گشت. در سال 1392 مرحوم حاج على كشاورز حسینیه حضرت فاطمه الزهراء(س) را خریداری کرده و هم اکنون درطول ایام سال و همچنین، مراسم هفتگی یکشنبه شب ها در این حسینیه برگزار می‌گردد.

در ادامه تلاوت سیدمحمد کرمانی ارائه می‌گردد.

کد
دریافت


captcha