ضرورت ترویج فرهنگ جهادی در بین نسل جوان
کد خبر: 3647406
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
حجت‌الاسلام مرادبیگی:

ضرورت ترویج فرهنگ جهادی در بین نسل جوان

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام بر ضرورت ترویج فرهنگ جهادی در بین نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام امروز در جلسه استادیار با سرمربیان حلقه‌های صالحین سپاه ناحیه ایلام که در حوزه علمیه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس ما ادامه قیام عاشوراست که امیدواریم خداوند ما را در حفظ آثار و برکات این دو فرهنگ موفق بدارد و به نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.
وی افزود: اگر در فرمایشات مقام معظم رهبری دقت و تامل کنیم خواهیم دید که ایشان در دیدار با مسئولان نظام، اقشار مختلف مردم و در سخنرانی‌های عمومی بر 2 محور بسیار مهم و حائز اهمیت تاکید دارند و آنها را راه حل و رمزگشا می‌دانند که انقلابی بودن و جهادی بودن است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه این دو محور برگرفته از دو جریان عاشورا و دفاع مقدس هستند، اضافه کرد: انقلابی بودن به معنای این است که ارزش‌های انقلاب را حفظ کنیم.
مرادبیگی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب همواره تاکید دارند که تفکر انقلابی و جهادی راه حل مشکلات ماست که برای نمونه می‌توان به شهید حججی اشاره کرد چرا که او مصداق بازر شخصیتی انقلابی و جهادی است.
وی با بیان اینکه جهادی و انقلابی بودن یعنی کاری کنیم که مانند شهید حججی خداوند ما را انتخاب کند، گفت: در اجرای برنامه‌های طرح حلقه‌های صالحین باید به دنبال کمیت نباشیم بلکه باید کیفیت کار مدنظر باشد و فعالیت‌های این بخش را به سمت کیفی‌سازی سوق دهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با اشاره به آمادگی حوزه علمیه برای راه‌اندازی تبلیغات سیار، اظهار کرد: ما باید حلقه‌های صالحین را به حوزه بسط دهیم و با راه‌اندازی گفتمان‌های مختلف پای جوانان را به حوزه‌ها باز کنیم و به شبهات نسل جوان پاسخ دهیم چرا که شبهات فراوانی در شرایط کنونی جامعه با توجه گسترش فضاهای مجازی ایجاد شده است.
مرادبیگی با تاکید بر اینکه قبل از اینکه دشمن تفکر جوانان ما را در دست بگیرد باید اعتقاد جوانان را در دست بگیریم، اضافه کرد: ما اگر بخواهیم در فرهنگ جوانان، فضای مجازی و .... اثر بگذاریم باید انقلابی و جهادی بودن را در بین جامعه به ویژه نسل جوان ترویج داده و نهادینه کنیم.
captcha