آمادگی حسینیه اعظم زنجان برای برگزاری دسته عزاداری عصر تاسوعای حسینی
کد خبر: 3647473
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳

آمادگی حسینیه اعظم زنجان برای برگزاری دسته عزاداری عصر تاسوعای حسینی

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از آمادگی حسینیه اعظم زنجان برای دسته عزاداری عصر تاسوعای حسینی خبر داد.

مجتبی شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: همه اقدامات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دسته حسینیه اعظم زنجان در آستانه تاسوعای حسینی سالجاری انجام شده است.

شهامی با اشاره به برخی از این اقدامات تصریح کرد: واحد تحویل و فروش احشام نذری حسینیه اعظم زنجان از روز اول محرم آغاز و در روز هشتم به اوج فعالیت کاری خود می‌رسد و تا روز 12 محرم ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه واحد احشام در ضلع غربی خیام مستقر و آماده خدمت‌رسانی به عزاداران است، افزود: تعداد خادمان افتخاری این واحد 140 نفر است که فعالیت خود را یک‌ماه مانده به محرم شروع کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از همکاری 220 خادم افتخاری به همراه 180خودرو سبک و سنگین در دهه محرم با واحد نقلیه حسینیه اعظم خبر داد و گفت: بیشترین حجم کاری واحد نقلیه روز هشتم محرم مصادف با حرکت دسته عزاداری خواهد بود.

وی افزود: بیش از 70 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین شامل 30 دستگاه تریلر، 40 خاور و نیسان وظیفه حمل و نقل گوسفندان زنده و ذبح شده اهدایی به مسجد حسینیه اعظم را در روز حرکت دسته عزاداری عهده دارند.

شهامی تاکید کرد: 25 خودرو خاور و نیسان به صورت افتخاری گوسفندان طرح ذبح نیابتی را از محل کشت و صنعت حسینیه به محل اجرای طرح ذبح نیابتی حمل می‌کنند.

وی افزود: 15 خودرو سواری جهت جابجایی خادمین افتخاری به صورت روزانه، 4 دستگاه جرثقیل 10 تن و خاور، دو دستگاه ایسوزو جهت حمل مادحین در مسیر حرکت دسته عزاداری در روز هشتم محرم هماهنگ شده است.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در خصوص فعالیت معاونت حفاظت حسینیه اعظم زنجان، تصریح کرد: طراحی همیار راهور با تعریف لباس متحد الشکل برای کمک به تردد در دهه نخست محرم به ویژه روز هشتم انجام شده و تعداد خادمان بخش انتظامات حسینیه اعظم 800 نفر است که وظیفه این افراد تامین نظم و امنیت و تسهیل امر ورود و خروج و راهنمایی عزاداران و کمک به عوامل راهنمایی و رانندگی است.

شهامی با اشاره به اینکه خادمان حسینیه اعظم زنجان ملبس به لباس متحدالشکل هستند و همراه داشتن کارت شناسایی هم برای زمان فعالیت آن‌ها الزامی است، تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده محل استقرار بانوان در روز حرکت دسته عزاداری با نصب پرچم مشخص خواهد شد.

captcha