استانداران متناسب باشرایط استان‌ها انتخاب می‌شوند
کد خبر: 3647501
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

استانداران متناسب باشرایط استان‌ها انتخاب می‌شوند

گروه سیاسی: وزیر کشور، گفت: اولویت انتخاب استانداران بر اساس شناخت فرهنگی و شرایط اقتصادی هر استان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: گفت: اولویت انتخاب استانداران بر اساس شناخت فرهنگی و شرایط اقتصادی هر استان است.
وی، افزود: استانداران باید با حوزه‌های مدیریتی استان‌ها آشنایی و توان ایجاد هماهنگی و پیش برد کارهای انجام شده و ناتمام را داشته باشند.
رحمانی فضلی، آشنایی با ادبیات و سیاست‌های دولت را از دیگر معیارهای انتخاب استانداران اعلام کرد و گفت: مجید خدابخش هم با آذربایجان‌شرقی آشنایی دارد و هم در اردبیل کارنامه موفقی داشته است.
رحمانی فضلیوزیر کشور، افزود: امیدواریم از هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان در  سطوح مختلف بهره مند شویم چرا که ایشان از قدرت تصمیم گیری و ورود به مسائل در سطوح ملی برخوردارند  و قطعا از نظرات امام جمعه تبریز استفاده خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار گفت: انتخاب آقای جبارزاده به معاونت سیاسی وزارت کشور تعامل ارزشمندی را بین بزرگان، حوزه‌های علمیه، نمایندگان ولی فقیه و شورای ائمه جمعه برقرار خواهد کرد.
وی، افزود: فراموش نمی کنیم که آقای جبارزاده در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان  زحمت کشید و قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد.
وی گفت: برای  آقای خدابخش هم  آرزوی موفقیت داریم و از او به عنوان استاندار حمایت می کنیم.
امام جمعه تبریز افزود: خدابخش 10 سال در آذربایجان شرقی در کسوت معاون سیاسی و معاون عمرانی استانداری فعالیت کرده است و این استان را به خوبی می شناسد و  چهره ای فنی و اقتصادی است.
وی ادامه داد : در اردبیل هم علما و روحانیان و مسئولان استان از نحوه تعامل خدابخش به خوبی و نیکی یاد می‌کنند.
حجت‌الاسلام آل هاشم مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه را از موضوعات مهم استان برشمرد و همکاری و هماهنگی همه مسئولان را برای کاهش اثرات منفی این معضل طبیعی خواستار شد.
captcha