مراسم بزرگداشت یا امام و رهبری در قم برگزار شد
کد خبر: 3647542
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

مراسم بزرگداشت یا امام و رهبری در قم برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم گرامیداشت هفتمین شب ارتحال آیت‎الله راستی کاشانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و نجف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)ازقم، مراسم شب هفتم ارتحال آیت الله راستی کاشانی از سوی نهادهای حوزوی چهارشنبه شب مصادف با شب هفتم محرم الحرام برگزار شد.
این مراسم پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم و با حضور آیات حسینی بوشهری، فاضل لنکرانی علوی بروجردی، مومن، امینی، مقتدایی، استادی، امینی، و مومن، سید علی خمینی نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید برگزار شد.
در این مراسم، حجت‎الاسلام والمسلمین رفیعی گفت‌: مرحوم آیت الله راستی کاشانی از عالمان مجاهد و بصیر بود زیرا بصیرت بسیار بالاتر از بینایی ظاهری است.
وی در ادامه به تشریح صفات اخلاقی و همچنین چهارویژگی خاص پیام رهبری در خصوص این عالم بزرگوار پرداخت.
گفتنی است: مرحوم آیت‎الله راستی کاشانی بیش از نیم قرن به تدریس مبانی علمی و فقهی در حوزه علمیه نجف و قم پرداخت و پس از عمری مجاهدت علمی و انقلابی هفته گذشته به دیار باقی شتافت.
رهبر انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت این عالم مجاهد مرقوم فرمودند: « رحلت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد مرحوم آیت‎الله آقای حاج شیخ حسین راستی کاشانی رحمة‌الله‌علیه را به خاندان مکرّم و بازماندگان گرامی و به همه‌ی ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. این عالم بزرگوار از جمله‌ی فضلای روشن‌بین و با اخلاصی بودند که در دوران اقامت امام راحل در نجف در جمع نزدیکان علمی و سیاسی ایشان حضور یافته و وفادارانه به نهضت مقدس ایشان کمک کردند و پس از پیروزی انقلاب در مراکز مهم و حساس به انجام خدمات برجسته پرداختند و در مسائل کشور نقش‌آفرینی کردند. از خداوند متعال بهترین پاداش صابران و مجاهدان و علو درجات برای ایشان مسألت میکنم.»
captcha