شهدای مدافع حرم راه آزادی قدس را تسهیل کرده‌اند
کد خبر: 3647548
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

شهدای مدافع حرم راه آزادی قدس را تسهیل کرده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد: مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به سخن امام(ره) مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد، گفت: دیروز 320 هزار جانباز و 200 هزار شهید دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند و امروز با حضور مدافعان حرم رسیدن به مرزهای اسرائیل محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا شب گذشته پنجم مهر ماه در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام اصفهان اظهار کرد: دشمنان از تجمع امروز مردم تهران و اصفهان و مردم نجف‌آباد در فردا درس عبرت گرفته و بدانند که اگر جوان ایرانی را در غربت سر ببرند، صدها هزار جوان نسل سوم انقلاب انتقام او را از اربابان داعش خواهند گرفت و این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است.
وی افزود: در ایام ماه محرم و نزدیک شدن به روز عاشورای حسینی، امروز ایران شاهد یکی از زیباترین روزهای حماسی خود بود و در واقع خداوند نماد رویش‌های انقلابی را به همه ما نشان داد. عزتی که نصیب شهید حججی شد، نشان می‌دهد که حتما مورد توجه خدا بوده است و این نکته را باید در نظر داشته باشیم که خداوند همواره شاهد و ناظر بر اعمال و افکار ماست.
سرلشکر صفوی ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «اثر مجاهد شهید بیش از کسی نیست که توانایی گناه دارد، ولی خویشتن‌داری می‌کند، نزدیک است که از فرشتگان خدا شود». اگر این سخن امیرالمؤمنین(ع) را در مواقعی که فتنه‌ها هجوم آورده و مورد آزمایش واقع می‌شویم، سرلوحه خویش قرار دهیم، در مسیر حق قرار گرفته و با اهل‌بیت(ع) محشور می‌شویم. شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم نیز به خاطر پاسداری از خود و دوری از گناه به این مقام والا رسیدند.
وی با اشاره به سی و ششمین سالگرد عملیات ثامن‌الائمه(ع) در شکست حصر آبادان گفت: نقش اصلی در این عملیات را فرزندان استان و شهر اصفهان بر عهده داشتند و فرمان امام را مبنی بر اینکه حصر آبادان باید شکسته شود، اجرا کردند.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: مهمترین چیزی که از همان روزهای شکل‌گیری جبهه دارخوین مورد توجه قرار گرفت و شهید ردانی‌پور محور اصلی شکل‌گیری آن بود، توسل به اهل‌بیت(ع) و استمرار این توسلات بود. توسل به اهل‌بیت(ع) در تمام سال‌های جنگ نجات‌بخش بود و باعث شد تا رزمندگان با قدرت، شجاعت و عقلانیت عمل کنند؛ در واقع حرکت در مسیر ولایت از آنها مردانی ساخت که از لحظه شهادت خود خبر داشتند.
وی اضافه کرد: برخی از شهدا به درجه‌ای از عرفان رسیدند که از خدا شهادت را طلب کردند و نصیب‌شان شد و یا در مواقعی شهادت را نخواستند و همان نصیب‌شان شد و این‌گونه بود که شهدایی نظیر حسین خرازی به مقام مستجاب‌الدعوه رسیدند.
سرلشکر صفوی بیان کرد: شکست حصر آبادان مبدأ تحول استراتژی نظامی ما از جنگ کلاسیک به جنگ انقلابی بود. این عملیات با تصویب شورای عالی دفاع در روز 5 مهر ماه سال 1360، سه ماه بعد از فرار بنی‌صدر به صورت مشترک میان ارتش و سپاه با محوریت لشکر 77 خراسان آغاز شد. شکست حصر آبادان اولین عملیات پیروز در سال 60 محسوب می‌شود و از این تاریخ طی چهار عملیات بزرگ یعنی عملیات ثامن‌الائمه(ع)، آزادسازی بستان، عملیات فتح‌المبین(آزادسازی دزفول) و عملیات بیت‌المقدس(آزادسازی خرمشهر)، 8000 کیلومتر مربع از خاک سرزمین خود را که در اشغال عراق بود، آزاد ساختیم.
وی با بیان اینکه قدرت جهنمی آمریکا رو به افول است، گفت: آمریکا شکست‌های بزرگی را در افغانستان و عراق متحمل شده، تریلون‌ها دلار هزینه کرد و دشمنان ایران را در افغانستان و عراق سرنگون ساخت و ایران سود آن را برد. در واقع وزن ژئوپلیتیکی ایران افزایش یافته است.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: دلیل ضعف قدرت آمریکا، بیداری جهانی نسبت به مظالم این کشور است. امروز اختلاف و دوگانگی و نیز مشکلات اقتصادی و اجتماعی در داخل آمریکا افزایش یافته و رئیس‌جمهوری نامتعادل، بی‌عقل و نادان که در رابطه با مسائل جهانی عجولانه تصمیم‌گیری می‌کند، در رأس این کشور قرار دارد و نخبگان آمریکا نسبت به ادامه قدرت او در چهار سال دوم ابراز نگرانی می‌کنند. رهبران خردمند باعث پیشرفت ملت‌ها و رهبران بی‌عقل باعث شکست آنها می‌شوند و ترامپ رهبری بی‌عقل است.
وی با بیان اینکه آمریکا دیگر ابرقدرت نیست، تصریح کرد: امروز جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود و قدرت جهان اسلام و قدرت آسیایی با محوریت روسیه، چین، هند و ایران در حال شکل‌گیری است. آمریکا تا سال 2025 رو به افول و ضعف خواهد رفت.
سرلشکر صفوی اضافه کرد: امروز حزب‌الله لبنان با تجربه جنگ سوریه به ارتشی قدرتمند برای مقابله با اسرائیل تبدیل شده است و با قدرت موشکی خود می‌تواند اسرائیل را نابود کند. جمعیت مسلمانان عرب تا سال 2025 از جمعیت یهودیان در داخل سرزمین‌های اشغالی بیشتر می‌شود. امروز نوار غزه کاملا در اختیار حماس بوده و البته جمعیت اصلی فلسطین در کرانه باختری ساکن است. امام روزی فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد. دیروز 320 هزار جانباز و 200 هزار شهید دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند و امروز با حضور مدافعان حرم رسیدن به مرزهای اسرائیل محقق شده است و انشاءالله به برکت امام زمان(عج) همه ما شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود. 

captcha