روح شهید حججی در پیکر جوانان ما تکثیر شده است
کد خبر: 3647559
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

روح شهید حججی در پیکر جوانان ما تکثیر شده است

گروه سیاست و اقتصاد: جانشین فرمانده کل‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شخصیت شهید حججی، شخصیتی فراتر از کالبد مادی و جسم دنیایی‌اش می‌باشد و روح او در پیکر جوانان ما تکثیر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سردار سلامی، جانشین فرمانده کل‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز پنجشنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید محسن حججی در نجف‌آباد، اظهار کرد: کیفیت شهید محسن حججی، جلوه‌ای با شکوه از شهادت اصحاب امام حسین(ع) در عاشورا را بر صفحه دل‌ها نقاشی کرد.
وی افزود: شما در آن تصویر لحظه اسارت شهید حججی، چهره او را با آن سیمای آرام و چشمان نافذ، شکوه و صلابت قدم در لحظه اسارت و آستانه شهادت ببینید و در نقطه مقابل آن، به چهره منفور اشقیا که پشت سر شهید حججی ایستاده نیز نظر کنید که می‌خواهد با به شهادت رساندن شهید حججی، تصویری از شمر و یزید زمان را نقاشی کند. 
جانشین فرمانده کل‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید حججی، شهید کاملی است از عاشورا و او در دادن سر به پیشوایش، یعنی امام حسین اقتدا کرد، گفت: امروز شخصیت او شخصیتی است فراتر از کالبد مادی و جسم دنیایی‌اش و روح او در پیکر جوانان ما تکثیر شده است.
وی افزود: شهید محسن حججی نماد و بیانگر یک شخصیت، هویت و جهاد اسلامی و ملی و امتداد یافته در پیکره جامعه ما و امت اسلامی است.
جانشین فرمانده کل‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  خاطرنشان کرد: در این دو سه روز دیدیم که  از چشم مردم مسلمانان ایران، باران می‌بارید و صورت همه مسلمانان جویبار از اشک‌هایی بود که از مرکز احساس، عاطفه و قلب آنان می‌جوشید.
سردار سلامی با بیان اینکه شهید محسن حجتی فرزند همه امت اسلام، ملت ایران و فرزند رهبر معظم انقلاب است، گفت: این شهید روح و حال و هوای شور حسینی را در کالبد این ملت زنده و عزتی در قلب‌ها ایجاد کرد و آن چشم‌های معجزه گر و زیبایش در قلب‌ها راه یافت  و دوباره آرمان‌ها احیا و روح جهاد و شهادت طلبی در این سرزمین جاری شد.
وی تصریح کرد: شهید حججی همه محاسبات و معادلات دشمن را به هم زد، زیرا دشمنان تصور می‌کردند که ملت ایران از تعقیب آرمان‌های‌شان خسته شده‌اند، اما دشمن امروز چشم خود را باز کند و این دریای بی‌کران و خروشان و مواج جمعیت عاشق و دلداده را در خیابان‌های تهران، مشهد، اصفهان و نجف آباد در وداع با این شهید ببینند.
وی خاطرشان کرد: ببینند که  اعجاز یک شهید، چگونه یک ملت را به حرکت در می‌آورد و انقلابی نوین در دل‌ها، قلب‌ها و ذهن‌ها ایجاد می‌کند. این شهید حجت‌‌های بزرگی برای ما به همراه آورد و امروز جوانان ما را مهیای نبردی برای سقوط دشمنان کرد. قطعا جوانان ما امروز در ضمیر و اندیشه خود، ادامه آرزوهای محسن را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 
سردار سلامی ادامه داد: شهادت و جانبازی جوانان برومند ایران اسلامی و صبر و شکیبایی خانواده‌ها و بازماندگان عزیز آنها باعث پیروزی ما در برابر هجوم دشمنان شده است و ما باید امروز  راه محسن و یاران او راه ادامه دهیم .
وی ادامه داد: شهدا به ما نشان داده‌اند که تنها راه سعادت‌مان در تبعیت از افق‌های بلند اندیشه حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است که با منطق وحی با حهان سخن می‌گوید و در جستجوی سعادت و آزادی مسلمانان از بند اسارت و بردگی طاغوت است.
جانشین فرمانده کل‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر ما امروز در حال تبدیل شدن به یک قدرت تراز اول جهانی هستیم و اگر توانستیم ظرف ۴۰ سال گذشته، تمام تهاجمات استکبار را خاموش کنیم، به برکت خون شهیدان و روح عاشورا بوده است. 
سردار سلامی بیان کرد: اگر امروز می‌بینید که بلاد اسلامی به میدان جهاد علیه مستکبران تبدیل شده و همه جا جوانان مسلمان با الهام از انقلاب اسلامی، با  مستکبران مبازه می‌کنند، این از آثار و بازتاب‌های شهادت ۲۵۰۰ شهید نجف آباد و صدها هزار شهید این ملت است که به عنوان حجت‌های بزرگ در درون سرزمین ما، ریشه‌های مستحکم اعتماد مردم با نظام‌شان را شکل می‌دهد.
وی افزود: در روزهای اخیر دیدید و شنیدید که رئیس جمهور آمریکا چگونه عاجزانه از ظهور یک قدرت جدید به نام اسلام در ایران سخن گفت. به لحن و کلام رئیس جمهور آمریکا که نگاه می‌کردید، هرچند اهانت آمیز بود، اما اعترافی عاجزانه داشت به تولد یک قدرت نوین در نظام جهانی به نام ایران و در پرتو اسلام.
سردار سلامی بیان کرد:  اسلام به ایرانی بودن ما هویت بخشید وگرنه ما قبل از انقلاب اسلامی هم ایرانی بودیم، اما فاقد یک هویت ملی. تاریخ ما را بیگانگان می‌نوشتند و ثروت‌های مادی و معنوی ما را به غارت می‌بردند و ما وابسته بودیم، اما وقتی امام طلوع کرد و خورشید اسلام بر این سرزمین تابید، اسلام آن موجب هویت ‌یابی ایرانی بودن ما هم شد و ما امروز هم به اسلامی بودن‌مان و هم به ایران بودن‌مان افتخار می‌کنیم.
وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران اهانت کرد و ملت و نظام ما را حامی تروریسم نامید، غافل از اینکه خود او چند ماه قبل در تبلیغات‌های انتخاباتی آمریکا اعلام کرد که داعش به عنوان سنبل تکفیر تروریسم، ساخته دولت آمریکا است.
وی ادامه داد: به رییس جمهور آمریکا توصیه می‌کنیم، تاریخ را مطالعه کند و به او می‌گوییم همه دولت‌ها و رییس جمهورهای این کشور در طی‌ سال‌های گذشته همه قدرت خویش را به کار بردند تا جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند که نمونه آن ماجرای طبس و جنگ هشت‌ساله است. اما این جنگ جز پیروی برای ما و شکست برای شما چیزی نداشت.
وی اظهار کرد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم شما ملت ایران را در محاصره کامل تحریم قرار داده‌اید، آن هم تحریم و محاصره‌ای که تا به امروز هیچ کشوری تحت فشار آن قرار نگرفته است، شما می‌خواستید ملت ایران را فلج و نظامش را متلاشی کنید، اما ملت بزرگ ایران از دیوار اراده شما عبور کرده است. 
 وی تصریح کرد: شما حتی دانشمندان ما را در خیابان‌ها  ترور کردید، اما دانشمندان ما توانستند سینه فضا را بشکافند به آسمان صعود کنند، شما می‌خواستید ما از دانش هسته‌ای بی‌بهره بمانیم، اما جوانان ما درون ذرات اتم را شکافتند. ایران هسته‌ای شد، شما می‌خواستید ما را از قدرت دفاعی تخلیه کنید، اما جوانان ایرانی هر روز پدیده شگفت انگیز جدیدی را به عرصه دفاع از انقلاب و نظام‌شان افزوده‌اند.
وی بیان کرد: شما می‌خواستید ما را در انزوای سیاسی جهانی قرار دهید، اما جوانان مسلمانان ایرانی حصار مرزها را شکسته‌اند، آنها در شرق مدیترانه در شمال آفریقا در شبه جزیره حجاز در مقابله با سیاست‌های شما هستند.
وی خطاب به دشمنان گفت: شما می‌خواستید تمرکز قدرت سیاسی و نظامی و عملیات روانی و اقتصادی و تهاجم فرهنگی خود را بر قلب جهان اسلام یعنی این سرزمین مبارک قرار دهید، اما امروز خود شما در بیابان‌ها سرگردانید، رئیس جمهور آمریکا که نظام ما را غیر دموکراتیک می‌داند، آیا این دریای بی‌کران جمعیت  امروز  را می‌بیند؟ توصیه ملت ایران به کسانی که شکوه و عظمت او را نمی‎بینند آن است که به چشم پزشک مراجعه کنید، این چشمان شماست که نابیناست. در قرآن امده است «لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ»
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران به رئیس جمهور آمریکا توصیه می‌کند که واقعیت‌های جامعه اسلامی ایران را ببیند، گفت: آن‌ها می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند، اما ما به آنها می‌گوییم هر کسی از موشک‌های ما می‌هراسد به پناهگاه برود.
وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا بداند که جهان بزرگتر از آمریکاست و آمریکا بسیار کوچکتر از جهان است و ایران بسیار بزرگتر و باشکوه‌تر از دامنه قدرتی می‌باشد که شما می‌خواهید ما را با آن ما مهار کنید، من از آمریکا سوال می‌کنم که شما در کجای تحولات این منطقه قرار دارید؟ جز اینکه به حاشیه رانده شده‌‍اید. بهتر است رئیس جمهور آمریکا به فکره گره‌گشایی از بحران‌های عظیمی باشد که جامعه آمریکا گرفتار آن شده است، به فکر ۵۰ میلیون انسان زیر خط فقری که شب‌ها در خیابان‌های آمریکا به خاطر  فقر و بحران هویت در آمریکا خودکشی می‌کنند، باشید. 
سردار سلامی تصریح کرد: ما زندگی خود را بر اساس تعامل با آمریکا بنا نکرده‌ایم، زندگی ملت ایران و حیات او مستقل از برجام است، اگر شما می‌خواهید برجام را نقض کنید، بدانید ما از خدا می‌خواهیم، زیرا ما بدون برجام با آزادی عمل بهتری پیش خواهیم رفت، اگر برجام برای شما تنها گزینه است، برای ما اصلا گزینه نیست.


captcha