اقدام جدی در حمایت از خانواده شهدای قرآنی منا صورت نگرفته است
کد خبر: 3647573
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
سیدعلی سرابی:

اقدام جدی در حمایت از خانواده شهدای قرآنی منا صورت نگرفته است

گروه فعالیت‌های قرآنی: سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن بیان کرد: در خصوص حمایت از خانواده شهدای قرآنی منا هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن به بیان توضیحاتی پیرامون پیگیری حق و حقوق خانواده‌های شهدای منا پرداخت و گفت: همزمان با شهادت عزیزان قرآنی در فاجعه منا، ستادی تشکیل شد که اکثر دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی در آن حضور داشتند و در سال اول بیشترین تلاش به بزرگداشت و سر زدن به خانواده‌های شهدا و مسائل مربوط به محل تشییع و دفن آنها معطوف شد.
وی در ادامه افزود: با گذشت زمان و پس از مراسمی که منعقد شد، دوستان در ستاد سعی کردند هم از توانمدنی‌های خودشان استفاده کنند و هم با رایزنی‌هایی که به عمل می‌آورند، بتوانند خسارت فقدان این عزیزان را در خانواده‌هایشان برطرف کنند، مخصوصا برای کسانی که دارای فرزند یا والدین سالمند بودند این خسارات جبران شود.
سرابی در ادامه تصریح کرد: پیگیری‌های متعددی صورت گرفت، هم در مورد محل اشتغال آنها که بشود برای خانواده‌های آنها مستمری را تدارک دید که از طریق بنیاد شهید و بعثه مقام معظم رهبری اقداماتی صورت گرفت. این عزیزان به عنوان مبلغ از ایران و از طرف بعثه مقام معظم رهبری به حج اعزام شده‌اند و حرف این است که مامور تلقی شوند و شهادت اینها در حین ماموریت محسوب شود و برای بازماندگان آنها مستمری پرداخت گردد.
وی با اشاره به اینکه هیچ یک از پیگیری‌ها محقق نشده بیان کرد: پیگیری‌های زیادی انجام شد، حتی از طریق معاونت ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری با استانداری‌های محل سکونت آنها مکاتباتی صورت گرفت اما مع الوصف، متاسفانه تا به امروز هیچ اقدام جدی صورت نگرفته، حتی در ارتباط با شهید محسن حاجی‌حسنی که ایشان در حین خدمت سربازی در سپاه پاسداران بودند پیگیری‌های مکرری را انجام دادیم که ایشان علاوه بر مامور بودن از طرف بعثه مقام معظم رهبری، مأمور سپاه هم بوده‌‌اند اما تا این لحظه علی‌رغم این که استدلال‌های ما را قبول دارند اما اقدام تاثیرگذاری صورت نگرفته است.
سرابی تصریح کرد: البته همه دستگاه‌های عضو این ستاد خدماتشان را در حد توان انجام داده‌اند اما این کمک‌ها برای مشکلات بعضی از این خانواده‌ها مخصوصا کسانی که فرزند دارند کافی نیست، ضمن اینکه دستگاه‌های قرآنی هم بضاعت اندکی دارند.
قائم مقام شورای عالی قرآن با تأکید بر این که اعتباراتی برای پرداخت به خانواده‌های این عزیزان مصوب شده خاطر نشان کرد: اقدام دیگری که انجام دادیم این بود که با موافقت مسئولان ذیربط و کمیته تخصیص اعتبارات در شورای توسعه فرهنگ  قرآنی، در سال گذشته برای این عزیزان و دو نفر دیگر از اساتید قرآنی که مشکلات زیادی داشتند، مبلغی را تصویب کردیم که از اعتبارات حوزه تبلیغ و ترویج کمک‌هایی صورت گیرد.
وی در پایان افزود: البته 5 درصد از اعتبارات سال 95 محقق شد و این مبلغ نیز به قدری اندک بود که مسئولان کمیته تبلیغ و ترویج نتوانستند آن مبلغ را پرداخت کنند، البته این مصوبه سر جای خوش باقی است، اگر امسال بودجه به اندازه کافی پرداخت شود می‌توان این مصوبه را عملی کرد.
یادآور می‌شود، سید علی سرابی توضیحات فوق را در برنامه رادیویی نمای نزدیک بیان کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۹:۴۴
0
0
باید این مسئله به صورت دقیق مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد
captcha