نمایشگاهی که جایش در شهر خالیست!
کد خبر: 3647711
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
اعتماد به جوانان یعنی بله به تعالی کشور

نمایشگاهی که جایش در شهر خالیست!

گروه اجتماعی: نمایشگاه « لاله‌های سرخ» در پادگان جوادنیا برپا شد که جای آن در شهر خالی است؛ کاش مدیران فرهنگی استان همت این سربازان را داشتند. ‌

به گزارش خبرگزاري بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، نمایشگاه «لاله‌های سرخ» در پادگان آموزشی شهدای جوادنیا قزوین برپا شد.

در این نمایشگاه که همزمان با هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم‌الحرام برپا شده است، جوانان و سربازان توانمند و با انگیزه و همتی والا که نشات از روحیه عظیم انقلابی آنها دارد، به روایت سکانس‌هایی از انقلاب اسلامی از شروع تا کنون پرداخته‌اند.

این روایت دلنشین و جذاب در نمايشگاه «لاله‌های سرخ» با ابتکاری دیدنی در بخش‌های مختلف از دوران دفاع مقدس و بیان جلوه‌هایی از ابثار و شهامت شهدا و سرداران شهيد آغاز و بعد از گذر از بخش‌های مختلف به مدافعان حرم می‌رسد.

بازسازی لحظات شهادت شهید سر جدا «محسن حججی» و ساخت ضریحی منسوب به حضرت زینب (س) از بخش‌های اثر گذار نمایشگاه بود.

بخش پایانی به بیان ویژگی‌های جنگ نرم پرداخته و اعلام می‌کنند امروز عرصه جنگی عظیم برای مقابله با انقلاب اسلامی از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ایجاد شده که هوشیاری همگان را برای مقابله با آن می‌طلبد.

در بخش دیگری از این نمایشگاه سربازان در حال خدمت و دانشمندان جوان و تحصيل كرده پادگان جوادنیا اختراعات کم‌نظير و ثبت شده خود را به نمایش گذاشته‌اند.


جوانان ایرانی توانایی شکست انحصار علمی را در جهان دارند


امین اجلالی مخترع دستگاه انتقال انرژی نوع مارپیچ اینرسی با نمایش دستگاه خود در بخشی از نمایشگاه گفت: این دستگاه با کاربرد خود در هوافضا می‌تواند با تبدیل انرژی به راحتی اجسام را در مدت های طولانی در فضا جابجا کند که نسبت به نمونه خارجي بي نظير است.

وی ادامه داد: ایران با این اختراع در رده نهم جهان قرار گرفته و بی‌شک با همت جوانان و نخبگان خود در عرصه های دیگر علمی نیز موفق خواهد شد و انحصار علمی را خواهد شکست.

این مخترع جوان و فارغ التحصیل دانشگاه هوافضا تاکید کرد: با تولید انبوه و صنعتی کردن این اختراع زمینه اشتغال پایدار بسیاری از جوانان تحصیل کرده ایجاد خواهد شد.

بزرگترین مسئولیت جوانان دریافت و انتقال صحیح پیام انقلاب است

محمد امین بسمل یکی از دست‌اندرکاران برپایی نماشگاه در قرارگاه آموزشی جوادنیا اظهار کرد: تفاوت این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه‌ها در این است که در این مکان تلاش شده پیام انقلاب و عاشورا به دیگران منتقل شود.

این سرباز وظیفه گفت: در این نمایشگاه آرام آرام سیر داستانی آن زمان را برای جوانانی که در آن برهه حاضر نبودند را روایت کرده و در ادامه به مدافعان حرم و جنگ نرم می‌رسیم.

بسمل عنوان کرد: در این نمایشگاه تلاش شد از ابتدای جنگ تحمیلی به روایت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخته شود لذا هر مرحله و سکانس آن دارای پیام است.

وی افزود: وجود چنین نمایشگاه‌های پرمحتوا و جذابی در سطح شهر خالی است و اگر همتی برای ایجاد و برپایی آن ایجاد شود خوب و‌ اثربخش خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز بزرگترین مسئولیت هر جوان مومن انقلابی دریافت و انتقال صحیح پیام انقلاب اسلامی و قیام عاشورای حسینی است.

این فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی معماری بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید دارند که تا ۵۰ سال هم می‌توان کار جدید و جذاب در خصوص دفاع مقدس داشت، نشان از مسئولیت عظیم همه برای قدم برداشتن در این مسیر دارد چرا که وظیفه امروز یکایک ما حضور پر رنگ در عرصه مقابله با جنگ نرم است.

نمایشگاهی که جایش در شهر خالیست!

این نمایشگاه که تمام آن به همت و ایده خلاقانه جوانان و سربازان قرارگاه شهدای جوادنیا تهیه و آماده شده و در آن با روايت‌گري و صداگذاري عالی به تشریح بخش‌های مختلف پرداخته شده است، را می‌توان یکی از نمایشگاه‌های تاثیرگذار برشمرد.

به راستی جاي اين نمايشگاه در داخل شهر خالي است چرا که میزان ایده و خلاقیت به کار برده شده در آن می‌تواند برای بسیاری از نسل های امروز جذاب و اثربخش باشد.

کاش مدیران و دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ قدری از همت و ایده این جوانان را داشته و برای اقدامات خود به نتیجه بخش بودن آن هم نظری داشته باشند نه آنکه تنها همت خود را برای گزارش‌دهی و بیلان کاری به کار ببرند.

کشور ما به چنین جوانانی مومن و انقلابی نیازمند است‌ پس به جوانان اعتماد کنیم که در نتیجه آن رشد و تعالی نیز نصیب کشور خواهد شد.

گزارش از رقیه ملاحسنی خبرنگار خبرگزاري ایکنا
captcha