حمله انتحاری به حسینیه شیعیان در کابل / 8 کشته و 19 زخمی
کد خبر: 3647740
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

حمله انتحاری به حسینیه شیعیان در کابل / 8 کشته و 19 زخمی

گروه بین‌الملل: انفجار عامل انتحاری در نزدیکی حسینیه شیعیان در منطقه «قلعه فتح الله» کابل ۸ کشته و ۱۵ زخمی در پی داشت.

حمله انتحاری به حسینیه شیعیان در کابل / 8 کشته و 19 زخمی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «شفقنا»؛ انفجار مهیبی ساعت 13:40 امروز(7 مهرماه) به وقت محلی در منطقه عمدتا شیعه‌نشین قلعه فتح الله کابل در دروزاه‌های ورودی حسینیه شیعیان این منطقه رخ داد.

این انفجار در خیابان هفتم قلعه فتح الله کابل در نزدیکی محل برگزاری نماز جمعه رخ داده است.

به گفته شاهدان عینی، حمله‌کننده قصد داشته تا مواد انفجاری را با استفاده از یک گوسفند به حسینیه عمومی قلعه فتح الله برساند، اما از سوی شهروندان محل و نیروهای امنیتی شناسایی شده است.

گفته می‌شود مواد انفجاری که در گوسفند جابجا شده بود، منفجر شده است.

بصیر مجاهد، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل با تأیید این رویداد به رسانه‌ها گفت که براساس اطلاعات اولیه یک تن خود را انفجار داده و فرد مشکوک دیگر نیز بازداشت شده است.

وی تعداد کشته‌ها را در لحظات اولیه این رویداد را یک نفر کشته و سه نفر زخمی اعلام کرد و همچنین گفت: احتمال افزایش تلفات در این رویداد وجود دارد.

اما برطبق گزارش‌های مختلف از بیمارستان‌های کابل تاکنون هشت نفر کشته و 19 نفر زخمی شده‌اند که حال برخی از مجروحین این حمله تروریستی وخیم گزارش شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

در ماه‌های اخیر گروه‌های تکفیری با اقدامی هدفمند اقدام به حملات تروریستی علیه شیعیان افغانستان کرده‌اند که حمله تروریستی به مساجد شیعیان در کابل، هرات و قتل عام میرزاولنگ را می‌توان نام برد که در نوع خود تاکنون در افغانستان سابقه نداشته و اکثر این حملات تروریستی را داعش به عهده گرفته است و آن را پاسخی به شرکت شیعیان هزاره در جنگ علیه داعش در سوریه می‌داند/.
captcha