حسین(ع) چراغ هدایت بشریت است
کد خبر: 3647952
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

حسین(ع) چراغ هدایت بشریت است

گروه معارف: امام جمعه کرج گفت: امام حسين(ع) چراغ هدایتی است که تا روز قیامت انسان‌ها را هدایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، نهم مهرماه در سخنرانی پس از نماز ظهر عاشورا اظهارکرد: امام حسین(ع) چراغ هدایتی است که تا روز قیامت انسان‌ها را هدایت می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه کربلا و روز عاشورا مافوق زمان و مکان است، گفت: همه هستی تجلی یک حقیقت است و آن حقیقت در روز عاشورا و کربلا به نام حسین(ع) خودش را نشان داد.
خطیب جمعه کرج بابیان اینکه شناخت امام حسین(ع) ساده نیست، به طرح این سؤال پرداخت که مگر ما رسول خدا را شناخته‌ایم که بتوانیم حسین(ع) را بشناسیم.
این مسئول با اشاره به اینکه به هر گوشه کربلا که نگاه کنیم مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را می‌توانیم ببینیم، گفت: در کربلا همه اقشار انسانی حضور داشتند از معلم تا شب‌زنده‌دار و عابد و انسان‌های وفادار.
به گفته آیت‌الله حسینی همدانی غربت و شجاعت و ایثار را می‌توان در کربلا باهم دید و هیچ روزی دیگر مثل روز عاشورا نیست.
وی در بخش دیگری به مناجات حضرت موسی(ع) با خداوند متعال اشاره کرد و گفت: موسی در مناجاتش با خداوند گفت؛ چرا امت پیغمبر را بر بقیه امت‌ها فضیلت داده‌ای و خداوند فرمود؛ امت پیغمبر به‌واسطه ۱۰ ویژگی که یکی از آن‌ها روز عاشورا است بر دیگر امت‌ها فضیلت دارند، موسی گفت؛ عاشورا کدام است و خداوند فرمود؛ گریه کردن برای پسر پیغمبر و مرثیه و عزاداری بر مصیبت پسر مصطفی و هیچ بنده‌ای از بندگان من نیست در این زمان (روز عاشورا) که گریه کند و بهشت بر او واجب نگردد، هیچ بنده‌ای نیست که درراه محبت پسر پیغمبر درهمی را انفاق کند و آن‌یک درهم به هفتاد برابر نشود.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه فضایل روز عاشورا بسیار بالا است، گفت: امام زمان(عج) فرموده‌اند؛ حسین را زیارت کنید با این سلام‌ها، سلام بر سرور دین، سلام بر گریبان‌های دریده، سلام بر آن لبان خشکیده، سلام بر آن جان‌های بلا رسیده، سلام بر جسدهای عریان مانده، سلام بر آن پیکرهای رنگ‌پریده، سلام بر آن خون‌های جاری، سلام بر آن اعضای قطعه‌قطعه شده، سلام بر آن سرهای بالای نیزه رفته، سلام بر حجت پروردگار عالم، سلام بر تو و بر نیکان پاک تو، سلام بر فرزندان شهیدت، سلام بر تو و خاندان یاری کننده‌ات، سلام بر تو و فرشتگانی که در ملازمات تو سر بر آستانت نهاده‌اند، سلام بر علی‌اکبر و آن طفل شیرخواره‌ات.
captcha