ختم قرآن از صبح تاسوعا تا صبح عاشورا+صوت و عکس
کد خبر: 3647963
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

ختم قرآن از صبح تاسوعا تا صبح عاشورا+صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: ختم قرآن از صبح تاسوعا تا صبح عاشورا در منزل سیدمهدی سیف، حافظ و مدرس قرآن کریم، همانند سال‌های گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ختم قرآن از صبح تاسوعا تا صبح عاشورا در منزل سیدمهدی سیف، مدرس قرآن کریم، واقع در میدان خراسان، خیابان خراسان، همانند سال های گذشته برگزار شد.

در این مراسم ختم قرآن، که با حضور امیرمحمد زاهدی، طالب مرکزی، حیدر میرزایی و ابوالفضل قدیانی همراه بود، هرکدام از حاضران در جلسه به ترتیب پنج صفحه از قرآن کریم را تلاوت کردند و با رسیدن به اوقات نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء، نماز جماعت را به امامت سیدمهدی سیف اقامه کردند.

ختم  قرآن از صبح تاسوعا تا صبح عاشورا+صوت و عکس

مرحوم ابوی سیدمهدی سیف، ‌(سیدمحمدحسن سیف ۱۳۶۱-۱۲۷۵) در ایام حیاتش در روزهای تاسوعا و عاشورا، جلسه ختم قرآن را در منزل برگزار می‌کرد که پس از فوت ایشان دیگر اعضای خانواده، هم‌چنان این سنت حسنه را هرساله در منزل ادامه دادند و ثواب یک دور ختم قرآن را به روح و جسم مطهر سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان اهدا می‌کنند.

ختم  قرآن از صبح تاسوعا تا صبح عاشورا+صوت و عکس

سنت جلسه ختم کل قرآن کریم که از مرحوم ابوی سید مهدی سیف  باقی مانده، هر ساله در منزل این مدرس قرآن کریم برگزار می‌شود که قاریان قرآن با حضور در این جلسه ختم قرآن به‌ صورت مستمر به تلاوت قرآن می‌پردازند تا در طول یک روز یک ختم کل قرآن انجام شود.
این جلسه قرآن کمتر از ۲۰ نفر افراد ثابت دارد که در طول این یک روز در منزل سیدمهدی سیف حضور دارند. همچنین، علاوه بر افرادی که به صورت ثابت در این جلسه حضور دارند ده‌ها نفر از قرآن‌دوستان و عزاداران حسینی نیز در طول این یک روز در جلسه حضور پیدا می‌کنند که البته در زمان تلاوت چند سوره هستند و می‌روند و افراد دیگر جایگزین آنها می‌شوند.

در ادامه فراز هایی از این ختم قرآن ارائه می‌شود.

سیدمهدی سیف

کد
دریافت

ابوالفضل قدیانی
کد
دریافت
captcha