کمک نرم افزاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل به حوزه‌های علمیه استان
کد خبر: 3648180
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
امام جمعه سرعین خوستار شد؛

کمک نرم افزاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل به حوزه‌های علمیه استان

گروه فرهنگی: امام جمعه سرعین خواستار خدمات نرم افزاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه حوزه‌های علمیه استان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، حجت‌الاسلام اصغری امام جمعه سرعین در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه در حوزه های علمیه، کتاب‌های ارزشمندی موجود است، اظهار کرد: علما و مراجع تأکید خاصی بر حفظ و گسترش کمی و کیفی کتابخانه حوزه های علمیه داشتند.
وی، لازمه آموزش تعدادی از طلاب بعنوان کتابدار را یادآور شده و افزود: لازمه داشتن کتابخانه غنی در حوزه‌ها، داشتن نرم افزارهای لازم و تربیت طلاب کتابدار است.
امام جمعه سرعین در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی از افتتاح کتابخانه عمومی روستای شایق، نقش کتابخانه های روستایی را در توسعه فرهنگی این مناطق، مهم و محوری دانسته و تأکید کرد: باید با شناسائی روستاهای پرجمعیت و جذب خیرین کتابخانه ساز، نسبت به احداث کتابخانه در این مناطق اقدام کرد.
حجت الاسلام اصغری، کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) سرعین را یکی از مراکز فرهنگی موفق این شهرستان برشمرده و گفت: برنامه‌های کتابخانه ای یکی از موفق‌ترین برنامه های فرهنگی اجرا شده هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با تقدیر از امام جمعه سرعین به جهت حمایت ایشان از کتابخانه‌های عمومی، حمایت ائمه جمعه استان از کتابخانه‌های عمومی را یکی از مهمترین عوامل موفقیت این مراکز برشمرده و گفت: ائمه جمعه به جهت نفوذ اجتماعی در بین آحاد مردم و مرجعیت در سطح جامعه، نقش مهمی در توسعه برنامه‌های فرهنگی دارند.
رباب عزیزخانی، با اشاره به مشارکت دولت، بنیاد علمی آموزشی قلم چی، خواهران خدادادی و آقای سودمند، (خیرین کتابخانه ساز از شهرستان سرعین و روستای شایق) در ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی روستای شایق، کتابخانه را دارای نقشی غیر قابل انکار در توسعه فرهنگی جامعه دانسته و تصریح کرد: جوامعی که از رشد اقتصادی برخوردار هستند، مردمی کتاب خوان دارند بطوریکه سرانه مطالعه در این کشورها چندین برابر کشورهای در حال توسعه است.
عزیزخانی با اعلام آمادگی در خصوص کمک نرم افزاری به کتابخانه حوزه‌های علمیه استان، قفسه‌های مناسب، رده بندی استاندارد، نرم افزار رایانه‌ای و کتابدار آموزش دیده را از جمله نیازهای اساسی هر کتابخانه غنی دانست.
captcha