حضور توریست‌ها در مراسم عزای حسینی/ یزد و اصفهان در صدر جدول گردشگری مذهبی
کد خبر: 3648217
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

حضور توریست‌ها در مراسم عزای حسینی/ یزد و اصفهان در صدر جدول گردشگری مذهبی

گروه جامعه: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، شهرهای یزد، میبد، اصفهان و کاشان را از جمله شهرهایی برشمرد که بیشترین تعداد توریست را در روزهای تاسوعا و عاشورا داشته است.

محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به حضور گردشگران خارجی طی ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرها و استان‌های مختلف کشور اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد گردشگران خارجی که به منظور بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری ماه محرم وارد کشور شده‌اند بدست نیامده است، گفت: به طور مثال یک گروه 100 نفره از اسپانیا وارد کشور شده‌اند و طی روزهای تاسوعا و عاشورا به بازدید از نقاط مختلف کشور پرداخته‌اند.

محب خدایی با تأکید بر اینکه تورهای گردشگری زیادی طی روزهای گذشته با وجود اطلاع از برپایی مراسم‌های مذهبی در ایران وارد این کشور شده‌اند، اظهار کرد: استقبال توریست‌ها از مراسم عزاداری امام حسین(ع) بنا به گزارش تورهای گردشگری بسیار خوب بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی یزد، میبد، اصفهان و کاشان را از جمله شهرهایی برشمرد که بیشترین تعداد توریست را در روزهای تاسوعا و عاشورا داشته است.

وی با تأکید بر اینکه از فرصت‌های فرهنگی باید برای جذب گردشگر استفاده کرد، گفت: حوزه توریست زیارتی که مربوط به شهرهای مشهد و قم می‌شود و توریست‌های مذهبی که برای آشنایی با آداب و رسوم دینی وراد کشور می‌شوند، باید تقویت شود و از فرصت‌های موجود بهره بیشتری برد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی معرفی برنامه‌ها و آشنا کردن گردشگران با جاذبه‌های فرهنگی کشور را از جمله راهکارهای افزایش جذب گردشگر مذهبی برشمرد.
 
در ذیل به برخی از جلوه‌های حضور گردشگران در مراسم عزاداری امام حسین(ع) طی روزهای تاسوعا و عاشورا در شهرها و استان‌های مختلف کشور اشاره شده است.


گردشگران استرالیایی در محل اجرای تعزیه ظهر عاشورا در روستای ارمغانخانه زنجان



برگزاری تورهای ویژه گردشگران خارجی برای بازدید از تکایا، امامزاده‌ها، مراسم عزاداری و بافت تاریخی کاشان



حضور گردشگران فرانسوی در مراسم تعزیه دزفول



همکاری گردشگران هلندی در فعالیت‌های فرهنگی در تعزیه شوش


حضور گردشگران خارجی در مراسم نصب پرچم مشکی محرم در شهرستان شوشتر



حضور گردشگران هلندی در روستای ترک‌آباد اردکان



حضور گردشگران خارجی در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی- یزد



حضور توریست‌های استرالیایی در میدان انقلاب زنجان





captcha